  • 21. Data: 2007-11-07 19:45:03
    Temat: Re: wysokość alimentów
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wiem. Nie wiem natomiast jak sędzia miałby zasądzić więcej niż jest w
    > pozwie, nawet po zbadaniu całego materiału dowodowego w sprawie.

    Normalnie.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 22. Data: 2007-11-07 19:48:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    karen pisze:

    > sad pouczy powoda o tym, ze moze rozszerzyc powodztwo do kw.

    Nie ma prawa pouczyć. Pouczyć to może tylko pracownika - art. 477 kpc
    zdanie ostatnie. Pouczenie w innych sprawach niż sprawy pracownicze jest
    bezprawne i jest to naruszenie przepisów przez sąd.

  • 23. Data: 2007-11-07 20:20:38
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    karen napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > a skąd tak doklanie wiesz jak zakonczy się ta sprawa?

    A do czego mi ta wiedza potrzebna? Może się skończyć zasądzeniem
    tylu, ilu żąda powód, może się skończyć zasądzeniem mniejszej ilości,
    albo wcale. Na pewno nie będzie wykraczać ponad powództwo.

    > i dalej tak twierdze, zapytanie na grupie czy jak zloze pozew o kw. np.
    > 1000...czy sad moze zasadzic kwote wyzsza ? odp. tak bo w tym momencie, na
    > tym etapie sprawy nie mam pojecia jaki material bedzie zebrany w tej
    > sprawie...

    No to mi powiedz jak sąd może zasądzić kwotę wyższą, skoro nie może
    wyrokować ponad powództwo? Jeśli powód w trakcie procesu zwiększy
    roszczenie w powództwie, to sąd będzie mógł zasądzić więcej, ale na
    pewno nie więcej niż stanowi powództwo.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2007-11-07 20:22:23
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Normalnie.

    To już się spytałem na grupie i nie dostałem odpowiedzi: co z art.
    321kpc?

  • 25. Data: 2007-11-07 20:24:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > To już się spytałem na grupie i nie dostałem odpowiedzi: co z art.
    > 321kpc?

    Przecież ci napisała że można powództwo rozszerzyć i się z tym zgodziłeś.
    Żądanie (art. 321 kpc) będzie w tym wypadku właśnie kwota do której
    powód powództwo rozszerzy. I może to być dowolnie dużo więcej niż w pozwie.
    Czyli reasumując sąd zasądza więcej niż w pozwie ;)

    pozew = pismo procesowe wszczynające proces.

  • 26. Data: 2007-11-07 20:26:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > pozew = pismo procesowe wszczynające proces.

    a i:

    pozew <> powództwo

  • 27. Data: 2007-11-07 20:31:56
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > powód powództwo rozszerzy. I może to być dowolnie dużo więcej niż w pozwie.
    > Czyli reasumując sąd zasądza więcej niż w pozwie ;)

    Zatem z tym mogę się zgodzić :) Czyli zasądzenie ponad pozew będzie
    wynikać z rozszerzenia powództwa, a nie z powodu "zbadania całokształtu
    sprawy przez sąd". Zbyt bliskie było to paragrafowi 2 atrt. 321kpc,
    który już nie obowiązuje:
    "§ 2. Przepisu paragrafu poprzedzającego nie stosuje się w sprawach o
    roszczenia alimentacyjne i o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym. W takich sprawach sąd orzeka o roszczeniach, jakie
    wynikają z faktów przytoczonych przez powoda także wówczas, gdy
    roszczenie nie było objęte żądaniem lub gdy było w nim zgłoszone w
    rozmiarze mniejszym niż usprawiedliwiony wynikiem postępowania."

  • 28. Data: 2007-11-07 20:34:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zatem z tym mogę się zgodzić :) Czyli zasądzenie ponad pozew będzie
    > wynikać z rozszerzenia powództwa, a nie z powodu "zbadania całokształtu
    > sprawy przez sąd".

    Inaczej. Mądry powód obserwując całokształt materiału dowodowego
    powinien odpowiednio reagować ...

    > Zbyt bliskie było to paragrafowi 2 atrt. 321kpc,

    Anno nie obowiązuje. Akurat w sprawach o alimenty i tak był rzadko
    stosowany.

  • 29. Data: 2007-11-07 20:39:23
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > karen pisze:

    Pouczyć to może tylko pracownika - art. 477 kpc
    > zdanie ostatnie. Pouczenie w innych sprawach niż sprawy pracownicze jest
    > bezprawne i jest to naruszenie przepisów przez sąd.

    myślisz, ze tych przepisów sędzia nie jest wstanie obejść? :)

    Sandra

  • 30. Data: 2007-11-07 20:41:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    karen pisze:

    > myślisz, ze tych przepisów sędzia nie jest wstanie obejść? :)

    Może zaproponuj jak ?