    From: Wojciech <w...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy po zwolnieniu lekarskim
    Date: Sun, 11 Aug 2002 19:40:57 +0200

    > Mam umow? o prac? na czas nieokre?lony. Czy w trakcie trwania choroby
    > mog? z?o?yae wypowiedzenie czy te? musze czekaae do czasu, kiedy
    > zwolnienie si? sko?czy i potem i?ae do pracy,.

    Mozesz zlozyc wypowiedzenie,
    zakaz wypowiadania umowy o prace w trakcie usprawiedliwionej
    nieobecnosci pracownika w pracy dotyczy tylko wypowiedzen skladanych
    przez pracodawce (art 41 kp)

    oczywiscie termin twojego wypowiedzenia bedzie biegl od chwili zlozenia go
    pracodawcy a nie od chwili powrotu do pracy,

    > W jakiej formie nale?y z?o?yae wypowiedzenie, czy mo?na to zrobiae wysy?aj?c
    > list z wypowiedzeniem, czy te? trzeba zrobiae to osobi?cie?

    Mozesz wyslac list,
    dla celow dowodowych najwygodniejsza jest forma listu poleconego za
    zwrotnym poswiadczeniem odbioru.

    > Czy pracodawca musi si? zgodziae na wypowiedzenie?

    nie,

    wypowiedzenie ma to do siebie, ze jest skuteczne niezaleznie od woli
    drugiej strony.

    Natomiast jezeli obie strony sa zgodne co do tego, ze chca sie rozstac -
    to najczescie nie wypowiada sie umowy ale rozwiaazuje sie ja za porozumieniem stron

    --
    Wojciech