    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek z wodzisławia
    Date: Sat, 27 Jan 2024 14:01:37 +0100

    W dniu 27.01.2024 o 01:29, io pisze:

    > Jak chcesz przez ten znak zobaczyć? Na co chcesz czekać?

    Ten znak ma chyba na celu zapobieżenie wjazdu na wprost z kierunku
    wschodniego i wymuszenie objechania wysepki. Latem taką wysepkę widać z
    daleka bo wystaje z jezdni, ale zimą może być przysypana śniegiem.
    Popatrz na to "z góry" na GoogleMaps. Wysepka zawęża pas ruchu. To
    ostatnio modne i ma spowolnić ruch. Tu akurat nie spowolniło. Słupek
    musieli postawić, żeby ktoś nie wpadł na tę wystającą z jezdni wysepkę
    pod śniegiem.

    AUDI mknąc mocno ponad 100 km/h zapewne jechał środkiem swojego pasa na
    odcinku przed wysepkami. Na GoogleMaps widać wyjeżdżone ślady i wiele
    osób tak tam jeździ. Samochody ocierają się lewym kołem o część
    wydzieloną z ruchu dla wysepki. Wnosząc po filmiku z remizy te samochody
    się jedynie musnęły, tylko że o ile PEUGEOTa po prostu obróciło, to
    wytrącony z toru AUDI pokoziołkowało. Prędkość ich zabiła, a nie zderzenie.

    Jak tak patrzę na to na zdjęciu satelitarnym, to po prostu lewoskręt
    którym jechał PEUGEOT powinien zostać wyodrębniony z prawego pasa, tak,
    by wysepka nie wystawała na pas biegnący ze wschodu. Wówczas słupek by
    nie zasłaniał. Co więcej ta wysepka, na której stoi feralny znak,
    powinna być moim zdaniem przesunięta na wschód. Wówczas wydłużyłby się
    odcinek pomiędzy znakiem a skrzyżowaniem. Byłoby miejsce na oczekiwanie
    przez wyjeżdżających z Paderewskiego na włączenie się do ruchu na
    Młodzieżowej. No i skręcający w Paderewskiego widzieliby z dalsza
    nadjeżdżających. Czy by to pomogło przy prędkości 140 km/h, to trudno
    powiedzieć.
    --
    (~) Robert Tomasik