    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkania i abo. tel.
    Date: Tue, 2 Dec 2008 11:53:11 +0100

    news:gh1skq$7dl$2@news.onet.pl...

    > A czemu nie? Przecież im one na nic, skoro on wynajmuje. Ewentualnie może

    W tym momencie może im i nie są potrzebne, ale jak będą chcieli zmienić
    najemcę, to może okazać się duzym problemem.

    > się zobowiązać do pokrycia kosztów ponownego przyłączenia po jego
    > wyprowadzce.

    On chce zaoszczędzić, a nie dokładać do interesu. A koszty ponownego
    podłączenia niekoniecznie muszą być niskie.

    Z telefonem widzę ew. żal za numerem, ale jak długo mieszka, a
    > oni nie używają, to pewnie nie wchodzi w grę. Ale z prądem? Odłączamy i
    > już... Właściciel nic nie traci na tym przecież.

    A ponowne podłączenie sponsoruje wg Ciebie dostawca prądu?
    Jak wspomniałem wcześniej właściciel może sporo stracić w momencie zmiany
    najemcy. Kto wynajmie lokal bez mediów? Zanim z powrotem je podłączy moze
    się okazać, że stracił klienta, albo stracił np. miesięczny czynsz.

    Nie widzę powodu dla którego wynajmujący miałby "zubożać" swoją własność,
    dla czyjegoś "widzimisię".

    Inny przykład: wynajmujesz samochód ponosząc wszystkie wydatki z nim
    związane (ubezpieczenia itp.
    ). Wynająłeś samochód z dużym silnikiem. Po jakimś czasie stwierdzasz, że
    właściwie to taki duzy silnik nie jest Ci już potrzebny (drogie
    ubezpieczenie, za wysokie koszty paliwa). Wg Ciebie właściciel powinien
    wymienić ten silnik na mniejszy (zakładając, ze jest to technicznie
    możliwie), bo wynajmujący już nie chce ponosić kosztów tego dużego silnika?
    Tak, tak, wiem, że odłączenie telefonu i ponowne podłączenie jest operacją
    znacznie mniej kosztowną i prostszą niż ta hipotetyczna wymiana silnika, ale
    IMHO sytuacja jest podobna.

    Pozdrawiam
    Czabu