    From: wega<e...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie z urzedu
    Date: Mon, 26 Dec 2005 23:22:24 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Tak może moje maile wyglądają już na nerwowe. To dlatego, że postanowiłam
    działać w tej sprawie. Wszyscy mnnie ciągle pytają sołtys, wójt mieszkancy wsi:
    Jak tam pan X, czy ma się zamiar wyprowadzić? Jestem dyrektorem od 3 lat i to nie
    ja mu przydzielałam mieszkanie. Z Karty Nauczyciela wynika atr 54.1 i 2 wynika ,że
    nauczyciel ( potem emeryt) ma prawo do mieszkana na terenie wiejskim. Tylko,że
    on w nim ani jego żona nie mieszka. O nią już nikt nie pyta, ponieważ nie pamiętają
    chyba jak wygląda. Jeżeli sprawa okaże się beznadziejna, to raczej w to nie
    wchodzę. jeżeli natomiast istnieje jakiś przepis, który to reguluje jakoś, to
    chciałabym wiedzieć zanim coś postanowię. Chce rozpoznać temat i moje
    możliwości jako dyrektora szkoły. Pytałam wcześniej na forum dyrektoró szkół i
    ktoś miał podobny przypadek. Wygrał sprawę przed sądem administracyhjnym.
    Nigdy nie miałam do czynienia z sądami toteż wolę dmuchać na zmine. Znalazłam
    też takie coś:
    Przesłankami warunkującymi wydanie decyzji o wymeldowaniu są opuszczenie
    miejsca dotychczasowego pobytu bez wymeldowania połączone z utratą
    uprawnień do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym dana osoba jest
    zameldowana (pierwszy stan faktyczny), a także opuszczenie miejsca
    dotychczasowego bez wymeldowania, nieprzebywanie w miejscu
    dotychczasowego pobytu co najmniej przez okres sześciu miesięcy i niemożność
    ustalenia nowego miejsca pobytu (drugi stan faktyczny).
    Jak już zaznaczono, postępowanie w przedmiocie wymeldowania może toczyć się z
    urzędu lub na wniosek strony. Utrwalony został pogląd doktryny, że interes
    prawny w żądaniu wymeldowania osoby, a więc legitymację procesową ma osoba,
    której służy prawo do lokalu czy prawo dysponowania lokalem, czyli właściciel,
    najemca, wynajmujący, a także osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do
    lokalu (patrz: B. Adamiak - Głos do wyroku NSA z 7 września 1989 r. SA/Ka 441/89
    OSP 1991/2 poz. 33).
    Nawiasem mówiąc, to nie jest prywatna szkoła, ale inicjatywa pod tym względem
    należy do dyrektora. Od czegoś muszę zacząć. Chcę wiedzieć jak dokumentować
    niebytności tych ludzi, żeby było to ważne w razie czego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info