    From: Adam Szpakowski <w...@p...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyłączność na internet na terenie sm (długie)
    Date: Thu, 21 Nov 2002 13:58:22 +0100

    Piotr Orzechowski wrote:

    >> Witam,

    > nie za bardzo rozumiem

    Mam wrażenie, że nie do końca jasno napisałem.
    Sieci działające na tym terenie, który obejmuje kilka różnych spółdzielni
    kiedyś (2-3 lata temu) uzyskały zgodę na założenie takich sieci. Odbywało
    się to w różny sposób, jednak zawsze była to pisemna zgoda jakiegoś
    (uprawnionego) oddziału spółdzielni. W zgodach tych nigdy nie było
    wpomniane, że są na czas określony.

    > w spółdzielni jest zarząd i rada nadzorcza, która ma waszą zgodę na
    > rządzenie spółdzielnią
    > jeśli się z tym nie zgadzacie to zmieńcie radę nadzorczą i zarząd

    To teoretycznie wygląda pięknie. Ale praktycznie jest niewykonalne. Przykro
    napisać, ale w tej mierze demokracja nie działa lub działa kiepsko.
    Sprawa jak pisałem nie dotyczy jednej spółdzielni, ale kilku. Wygląda to tak
    jakby jedna z nich chciała wysondować sprawę i sprawdzić czy jej się uda. A
    osoby, które pozakładały te sieci i włożyły w całość dużą pracę pozostaną
    na lodzie.

    Bo chyba powinienem wyrażnie napisać, że sieci te to czysta praca społeczna.
    Wszelkie pieniądze, które do nich wpływają są przeznaczone na opłaty i na
    inwestycję w sieć. Po prostu grupki ludzi, które chciały mieć inet się
    zebrały i coś zrobiły, a teraz nie chcą tego oddać.

    > jeśli taką podjęli decyzję to należy iść na zebranie i zaskarżyć uchwałę -
    > na przykład dlatego, że nie było przetargu

    Ale nawet gdyby był przetarg, to czy mogą zmonopolizować jedną decyzją jakiś
    sektor praw ludzi mieszkających na danym terenie, i zabronić działań innym?

    Niestety spółdzielnia może po prostu przyjść i pociąć kable jako
    "nielegalne" w obliczu ich decyzji. Więc po prostu trzeba ją do tego
    zniechęcić i ucywilizować.

    > Prawo spółdzielcze.
    Jest to oczywiście fakt. Włąśnie jestem przed przeglądaniem tych zapisów.
    Dziękuję za wyszczególnienie. Łatwiej będzie się w tym rozeznać.

    > w każdym razie jeśli chcecie założyć sieć i położyć kable na ścianach to
    > spółdzielnia musi wyrazić zgodę

    Jak pisałem wyżej zgody są. Ale np na rozbudowy to już spółdzielnie nie chcą
    się zgodzić opierając się właśnie na tym, że jedna firma została przez nie
    wybrana.

    > najlepiej załóżcie sieć radiową:)) nie będzie problemu

    Cóż... jako osoba działająca w sieciach od ładnych kilku lat i ostatnio
    bawiąca się trochę właśnie radiówkami, zapewniam, że szkielet sieci
    położony na radiu, to w dzisiejszych czasach mrzonka. Zupełnie innego rzędu
    przepustowości są potrzebne na sprawne działanie takiej sieci. Radia są
    dobre (czasem) na uzyskanie dostępu do węzła sieci.
    Zresztą w mej interpretacji ogłoszenie spółdzielni zabrania w ogóle dostępu
    do inetu inaczej niż przez "Brokera".

    > pozdrawiam
    > Piotr Orzechowski

    Pozdrawiam