eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?] › Re: wylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?]
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?]
    Date: Sun, 23 Jan 2011 11:46:41 -0600

    On 1/23/2011 11:03 AM, lukasz wrote:

> [...]
    > naleznego zachowku
    >

    > poniewaz jednak dalej nie wiem jak przeprowadzic przekazanie pieniedzy i
    > zakup za nich wspolnie z zona mieszkania mam dalej wiele pytan i bede
    > wdzieczny za udzielenie odpowiedzi
    >
    > Ja widze dwa warianty (do obliczen przyjalem 50.000pln):
    > 1. Ten dyskutowany. Czyli rodzice dokonuja przelewu z konta wspolnego na
    > moje konto indywidualne w wysokosci 50.000. Ja skladam dwa druki sd-z2
    > do US w jednym jest przekazanie darowiny w wysokosci 25.000 od ojca dla
    > syna i w drugim 25.000 od matki dla syna.

    tak.

    > Czy beda jakies problemy ze
    > cala ta kwota zostanie przekazana sprzedawcy mieszkania ktore bedzie
    > wspolne (mojej i zony).

    pod warunkiem, ze to ty przekarzesz i ze swojego konta , a nie rodzice
    ze swojego.
    bo sie pożegnasz ze zwolnieniem z podatku.
    przelew najpierw na twoje konto a potem rób co chcesz.

    Reszta kwoty, powiedzmy 100.000 bedzie
    > pochodzila z mojego rachunku (ale po slubie srodki na tym rachunku staly
    > sie wspolne ?)

    nie stały się wspólne. wszystko co przed słubem było twoje dalej jest
    twoim majątkiem oddzielnym, darowizna od rodziców też jest twoim
    majątkiem oddzielnym, czyli de facto wykładasz kasę ze swojego majątku
    oddzielnego.
    a kupić chcesz do majątku wspólnego, czyli żonie połowę zakupu podarować.
    no to sie zastanów jak bardzo US sie do tego dowali i co z tym fantem
    zrobic.

    podpowiedz: idz do doradcy podatkowego.

    > 2. Kwota wolna od podatku dla podatkowo najblizszych, jak i dla
    > pierwszej grupy (tesc, tesciowa, synowa) wynosi obecnie 9637pln.
    > Dodatkowo wystepuje ulga mieszkaniowa, ktora ?chyba? rowniez obejmuje
    > tesciow / ziecia / synowa i wynosi rowniez 9637pln.

    obejmuje,
    poszukaj jeszcze paragrafu o tym, ze z przeznaczeniem na cele budowalane
    kwota może być podwójna co nie przeszkadza w darowiznie na cele
    niebudowlane,

    Maksymalnie na osobe
    > od kilku darczyncow mozna otrzymac 19274pln.

    maksymalnie to można isc w nieskonczonosc.
    wszystko zalezy od wielkosci rodziny.

    > Rozwazmy teraz taka sytuacje:
    > aby bylo po rowno i kazdy mial rowny wklad wlasny w kupowane mieszkanie
    > (nie wiem czy to jest konieczne) rodzice daruja mi 25.000 i mojej zonie
    > (ich synowej) rowniez 25.000. Łacznie daruja 50.000.
    >
    > Darowizna dla syna i synowej nie musi byc zglaszana wogole do US
    > poniewaz obie darowizny mieszcza sie w limitach:
    > SYN
    > 9637 od ojca zwyklej
    > 9637 od matki zwyklej
    > 9637 od ojca mieszkaniowej
    razy 2
    > 9637 od matki mieszkaniowej
    razy 2
    > razem 38.548pln

    > SYNOWA
    > j.w.

    a wszystko razy dwa, bo "synowa" tez ma rodziców. pod warunkiem, ze maja
    kase na darowizne.

    > Jezeli kalkulacja jest prawidlowa to z tego wnioskuje ze rodzice moga
    > zrobic dwa przelewy: do 38.500 na moje konto i do 38.500 na konto
    > synowej i w takiej sytuacji nie ma koniecznosci informowania US o
    > czymkolwiek.

    troche wiecej.
    jak wyzej,
    szukaj moich postow mniej wiecej sprzed 2 lat, ajk byla akcja US
    dobierania sie młodym małżeństwom do tyłka pod tytułem skąd mieli kasę
    na mieszkanie.

    > Jakkolwiek w propozycji 2 (drugiej) nie bylo mowy o wylaczeniu darowizn
    > ze schedy spadkowej ale to co proponowane w rozwiazniu 1 moge zastosowac
    > w darowiznie od rodzicow dla syna, ztcw dla synowej nie ma takiej
    > mozliwosci

    pytanie.
    jak jestes chory to idziesz do lekarza, czy leczysz sie sam?
    jak ci sie zepsuje telewizor to grzebiesz w nim sam czy dzownisz po serwis.

    to po jaką cholerę majstrujesz samodzielnei przy kwotach
    przekraczających zdrowo ponad 100 tys?

    wez stowe idz do doradcy podatkowego, wez drugą stówę idz do prawnika,
    dowiedz sie ile zapłacisz u notariusza za umowe darowizny.
    nawet jak oni coś skopią to bedzie szansa odzyskania tego.

    żal ci 300 zł, a wtopić możesz kilkanaście tysięcy.