  • Data: 2004-08-31 09:00:39
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Moneta nie przestaje być monetą. Banknot nie przestaje byc banknotem.
    > materialną postacią pieniądza. Monetą, tylko wykonaną z papieru. O
    > wartości ustalonej ustawą.

    Nie ma papierowych monet :) Wszystko Ci się Rodrig miesza bo chcesz
    udowodnić, że żyrafa to krokodyl.

    moneta (słownik języka polskiego)
    metalowy znak pieniężny o określonym ciężarze, próbie, wymiarach i
    zwykle okrągłym kształcie, opatrzony wybitym godłem państwa,
    wizerunkiem, określeniem wartości'

    tak swoją drogą z definicji słowa moneta "znak" też wynika, że monety
    nie podlegają prawu autorskiemu.

    > Banknot to postać pieniądza emitowanego przez NBP.

    Co nie zmienia, że jest to dokument.
    A jeżeli nie dokument to w takim razie znak - to, co umownie oznacza
    coś innego, informuje o czymś - i też nie podlega prawu autorskiemu.

    > Chodziło mi o to, że banknoty wymienialne na złoto nie miały charakteru
    > dokumentu uprawniającego do otrzymania sumy w złocie. Miały "moc równą z

    Oczywiście, że miały, sam to przyznajesz.
    Nie uprawianiły do utrzymania iluś tam gram złota, ale ja nic takiego
    nie twierdziłem.

    > Jak bardzo abstrakcyjne jest określenie "pieniądz" w przepisie "kto
    > podrabia lub przerabia pieniądz polski lub zagraniczny"? Czy zhakowanie
    > banku i dopisanie sobie elektroniczynch pieniędzy to twoim zdaniem
    > podrobienie pieniądza?

    Nie obchodzi mnie jak to zostanie zakwalifikowane, rozwadniasz dyskusję
    na pobocze.

    > Ta materialna papierowa postać pieniądza to właśnie banknot. Jego
    > metalowa wersja nazywa się moneta.

    No właśnie. I papierowa jest dokumentem, metalowa jest monetą.

    > Bardziej kompetentną osobą byłby chyba prawnik niż polonista.

    Nie wiem. Ja stawiam na polonistę z wyczuciem znaczeniowym słów.

    pozdrawiam
    Arek