  • Data: 2010-04-05 03:12:31
    Temat: Re: wyjazd zagranicę w czasie procesu
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sam sobie zaprzeczasz. Przecież dyskutujemy sytuację, w której
    oskarżony nie ma obowiązku pozostawania na terenie kraju,
    ponieważ sąd nie zabrał mu paszportu.

    Na moje oko wygląda to w ten sposób, Jako oskarżony
    informujesz sąd (składasz pismo w biurze podawczym do
    akt sprawy), o swoim wyjeździe zagranicę. Podajesz okres
    wyjazdu oraz adres kontaktowy. I tu twoje obowiązki
    się kończą. Teraz to obowiązkiem sądu jest skutecznie
    dostarczyć ci wezwanie na rozprawę.

    W praktyce oznacza to, że list (koniecznie polecony) musi
    dojść PRZED datą rozprawy na podany adres kontaktowy.
    W przypadku Tajwanu nie jest wcale takie oczywiste, z
    doświadczenia wiem, że polecone idą w tamte rejony ponad
    3 tygodnie :)

    Spora szansa, że sprawa się przedawni zanim dostarczą
    wezwanie na kolejną rozprawę :) Pogadaj z adwokatem
    on ci dokładniej opowie co i jak.

    ----
    Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Twoje postępowanie nie ulega zawieszeniu !!!!!!

    Po prostu zostanie wydany wyrok, który nie będzie wyrokiem zaocznym.
    Jeśli będziesz za granicą, to będzie Ci trudno poznać treść wyroku, a
    więc trudno będzie
    podjąć decyzję, co do wnoszenia apelacji. To jednak może zrobić Twój
    obrońca.

    Problemem jest taka sytuacja, w której otrzymujesz karę bezwzględnego
    pozbawienia wolności, bo gdy
    wyrok się uprawomocni, to mogą poszukiwać Cię listem gończym i jak
    przyjedziesz do domy na święta to już tak szybko nie wyjedziesz.

    Pamiętać należy też, że Sąd ma prawo wezwać Ciebie jako oskarżonego na
    rozprawę, wtedy kiedy będzie tego chciał. Np. będzie jakiś ważny
    świadek, czy biegły.
    I jeśli nie stawisz się na takie wezwanie to mogą być kłopot.
    Musisz sąd poinformować o swoim adresie pobytu na terenie naszego
    kraju.

    Termin przedawnienia biegnie cały czas. Nawet jak sprawa jest
    zawieszona, a oskarżony poszukiwany listem gończym, czy europejskim
    nakazem aresztowania.

    kodeks postępowania karnego:

    Art. 376. § 1. Jeżeli oskarżony, który złożył już wyjaśnienia,
    opuścił salę rozprawy bez zezwolenia przewodniczącego, sąd może
    prowadzić rozprawę w dalszym ciągu pomimo nieobecności oskarżonego, a
    wyroku wydanego w tym wypadku nie uważa się za zaoczny. Sąd zarządza
    zatrzymanie i przymusowe doprowadzenie oskarżonego, jeżeli uznaje jego
    obecność za niezbędną. Na postanowienie przysługuje zażalenie do
    innego równorzędnego składu tego sądu.

    § 2. Przepis ten stosuje się odpowiednio, jeżeli oskarżony po złożeniu
    wyjaśnień, zawiadomiony o terminie rozprawy odroczonej lub przerwanej,
    nie stawił się na tę rozprawę bez usprawiedliwienia.

    § 3. Jeżeli na rozprawę odroczoną lub przerwaną nie stawił się
    współoskarżony, który usprawiedliwił swoje niestawiennictwo, sąd może
    prowadzić rozprawę w zakresie nie dotyczącym bezpośrednio nieobecnego
    oskarżonego, jeżeli nie ograniczy to jego prawa do obrony.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature
    database 4999 (20100404) __________

    http://www.eset.com