  • Data: 2010-04-05 07:43:00
    Temat: Re: wyjazd zagranicę w czasie procesu
    Od: piotrl <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Nie rozumiesz pewnych rzeczy. Tu nie chodzi o to, aby było na Twoje
    oko, ale żeby było zgodnie z
    kodeksem postępowania karnego. Zacytowałem odpowiedni artykuł do tej
    sytuacji. Przeczytaj, później jeszcze raz.

    To że oskarżony nie ma obowiązku przebywania na terenie kraju
    to nie znaczy, w cale że z Sąd nie może go wezwać i zarządzić
    doprowadzenie, a w ostateczności zawiesić sprawę i szukać listem
    gończym.

    Nie prawda, że obowiązki oskarżonego się kończą. Przeczytaj art. 376:

    " Sąd zarządza zatrzymanie i przymusowe doprowadzenie oskarżonego,
    jeżeli uznaje jego
    obecność za niezbędną."

    Wiesz, co to znaczy skuteczne dostarczenie wezwania ?
    Oskarżony musi wskazać adres do doręczeń w kraju i to przez 4 lata
    procesu zrobił.
    Sąd wyśle na ten adres wezwani, przyjdzie awizo i na podstawie art.
    139 k.p.k. wezwanie awizowane zostaje UZNANE ZA PRAWIDŁOWO DORĘCZONE.

    Art. 139. § 1. Jeżeli strona, nie podając nowego adresu, zmienia
    miejsce zamieszkania lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie
    adresem, pismo wysłane pod tym adresem uważa się za doręczone.

    Przedawni się sprawa ? Tego nie wiemy, bo to że sprawa toczy się 4
    lata nie znaczy, że tyle czasu upłynęło od samego czynu.
    Jeżeli jest możliwość wymierzenia kary do 5 lat pozbawienia wolności
    to zgodnie z art. 101 par 1 pkt 3 kodeksu karnego mamy 10 lat do
    przedawnienia.

    Art. 101. § 1. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynęło lat:

    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,

    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,

    2a) 15 -- gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia
    wolności przekraczającą 5 lat,

    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 3 lata,

    4) 5 -- gdy chodzi o pozostałe występki.

    On 5 Kwi, 05:12, "hiphophurra" <h...@g...pl> wrote:
> [...]
    > akt sprawy), o swoim wyjeździe zagranicę. Podajesz okres
    > wyjazdu oraz adres kontaktowy. I tu twoje obowiązki
    > się kończą. Teraz to obowiązkiem sądu jest skutecznie
    > dostarczyć ci wezwanie na rozprawę.
    >
    > W praktyce oznacza to, że list (koniecznie polecony) musi
    > dojść  PRZED datą rozprawy na podany adres kontaktowy.
    > W przypadku Tajwanu nie jest wcale takie oczywiste, z
    > doświadczenia wiem, że polecone idą w tamte rejony ponad
    > 3 tygodnie :)
    >
    > Spora szansa, że sprawa się przedawni zanim dostarczą
    > wezwanie na kolejną rozprawę :) Pogadaj z adwokatem

    wiadomościnews:1f4daaa0-7d1d-470d-9855-59e570064337@
    u31g2000yqb.googlegroups.com...