    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60648b97$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6064a6f2$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6064bf5a$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <6064d61f$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <6065a32a$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <6065d4eb$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Date: Fri, 2 Apr 2021 12:33:54 +0200

    dyskusyjnych:6065d4eb$0$514$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 01.04.2021 o 12:40, J.F. pisze:

    >Inne. Tu nie ma żadnej zagwozdki. To dość elementarne.

    Ja tam nie wiem czy w KC cokolwiek jest "elementarne".
    "Komentarze" grubsze od kodeksu :-P

    >Jakie źródła?

    Gazetowe/internetowe.
    https://jakzrozumiecprawnika.pl/przedwstepna-umowa-s
    przedazy-nieruchomosci-pisemna-czy-notarialna/

    Albo
    https://www.otodom.pl/wiadomosci/prawo/jak-nie-strac
    ic-zawierajac-umowe-przedwstepna-kupna-lub-sprzedazy
    -mieszkania-id4835.html
    Tu np nie pisza, ze nie trzeba u notariusza, ale nie pisza tez, ze
    trzeba.

    Choc wiedza, a moze - dlatego ze wiedza, ze
    https://www.otodom.pl/wiadomosci/prawo/w-jakiej-form
    ie-nalezy-podpisac-umowe-przedwstepna-sprzedazy-nier
    uchomosci-id4771.html

    "Umowa ta zawierała essentialia negoti umowy przyrzeczonej, określała
    termin jej zawarcia, jednak nie miała formy aktu notarialnego.
    Jeżeli ustawa wymaga do ważności umowy przyrzeczonej zachowania
    szczególnej formy (np. aktu notarialnego) a umowa przedwstępna nie ma
    takiej formy, to nie jest ona z tej przyczyny nieważna, a tylko strony
    umowy przedwstępnej pozbawione są możności zawarcia umowy
    przyrzeczonej. "

    Ale odszkodowania dochodzic moga :-)

    >Dla mnie w sam raz.

    Mowisz "kupuje", to co to za negocjacje ... to jest koniec negocji.

    >Odradzam, bo wychodzi na to, że faktycznie chciał, tylko coś mu się
    >bez
    >jego woli nie udało.

    Ogolnie, taka rola umowy przedwstepnej.
    Brak kredytu dosc typowy jest.

    Gorzej, jak sprawdzą czy nie udzielili, albo sad stwierdzi, ze skoro
    nie umowiono mozliwosci wycofania, to nie umowiono.

    J.