    From: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: www.patentowy.pl - czy oni tak mogą?
    Date: Thu, 14 Aug 2003 15:13:40 +0200
    Sender: o...@p...onet.pl@212.160.137.7

    > Sadze, ze zanim napiszesz posta powinienes poszukac. A jesli Ci sie nie
    chce to
    > coz.. wychodza takie kwiatki. Polecam ust. z dn. 11 kwietnia 2001 o
    rzecznikach
    > patentowych (dz. u. nr 49, poz. 509 z pozn. zm.).
    Drogi kolego.

    Nie jestes prawnikiem - a wrecz przeciwnie, i troche nie lapie sie w
    zawilych tresciach ustaw, a nawet jakby, to nie-prawniczo moge cos inaczej
    zrozumiec. Dlatego tez prosilem bardziej epicko o opinie na tej liscie -
    ktora traktuje o szerokopojetym prawie, czyli rowniez - moim zdaniem - o
    zawodach prawniczych.

    Chodzi o taka sytuacje - daje do zlecenia napisanie umowy licencyjnej -
    okazuje sie ze umowa ta nienalezycie chroni moje interesy i przez to trace
    je w czesci lub w jakims tam zakresie i z tego tytulu jestem w plecy
    majatkowo, bo trace przyslugujace mi uprawnienia do przedmiotu tej umowy. Co
    w takiej sytuacji ?

    Czy bede mogl pociagnac takiego rzecznika patentowego do odpowiedzialnosci ?

    Zalozmy ze umowa ta ma niewiele wspolnego z wlasnoscia przemyslowa - chodzi
    raczej o licencje na zlecenie stworzenia i udzielenie zgody zlecajacemu na
    korzystanie z tak stworzonego oprogramowania komputerowego.

    WWWojtas