  • Data: 2005-11-27 22:57:02
    Temat: Re: wtargniecie policji a zatrzymane rzeczy
    Od: " jb" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To co opisujesz jest tak bardzo teoretyczne, że w praktyce niemożliwe do
    > wystąpienia.

    Miało miejsce u mnie w zeszłym miesiącu. Nie zatwierdziłem tego przeszukania,
    ponieważ cynk o tym, że facet przechowuje prochy, Policja dostała we wtorek
    rano (na co początkujacy fukcjonariusz sporządził notatke i wpiął ją do akt),
    a do mieszkania wkroczyła mu we środe koło południa. Dlatego wg mnie nie
    zaszedł wypadek nie cierpiący zwłoki, aby nie mozna było uzyskać ode mnie
    postanowienia o przeszukaniu: jakby ktoś się raczył pofatygować - zdążyłbym
    przeczytać akta i wypisać druczek. U klienta znaleziono 40 tabletek amfy. I
    co, miałem go wypuścić i oddać mu "nielegalnie zdobyte dowody"? ;)

    PS. Sąd zastosował wobec klienta areszt na 3 miesiące.

    Można zadać pytanie takie jak przedmówcy - na jakiej podstawie
    > stwierdzi, że nie był to przypadek, nie cierpiący zwłoki?.
    >
    > Jeśli prokurator nie zatwierdzi przeszukania to staje się ono bezprawne.
    > takim przypadku zakwestionowane przedmioty trzeba natychmiast zwrócić
    > właścicielowi. Jak je wykorzystasz później jako dowody.

    A gdzie to jest napisane w kodeksie? Art. 230 kpk mówi o zwrocie osobie
    uprawnionej. Kto jest uprawniony do otrzymania narkotyków? ;)
    Poza tym zwrot nie oznacza, ze taki przedmiot przestał być dowodem rzeczowym w
    postępowaniu, jesli za taki został uznany.