  • Data: 2010-04-02 23:18:33
    Temat: Re: wspolnoty ze wspolwlasnoscia
    Od: "Marek" <d...@t...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Yes, yes, yes ;) i jeszcze raz dziękuję.
    >
    > Ale moje pytanie brzmi: czy wspólnota, jako całość, może SOBIE
    > kupić jakąś INNĄ nieruchomość, która NIE BEDZIE nieruchomością
    > wspólną, lecz MAJĄTKIEM WSPÓLNOTY.
    >
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-wlasnosci
    -lokali-1_2_8.html
    > +++
    > Art. 6
    > Ogół właœcicieli, których lokale wchodzš w skład okreœlonej
    > nieruchomoœci, tworzy wspólnotę mieszkaniowš.
    > Wspólnota mieszkaniowa
    > <baczność!>
    > może nabywać prawa
    > <spocznij>
    > i zacišgać zobowišzania,
    > pozywać i być pozwana.
    > ---
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Wystarczy rozdzielić pojęcia wspólnoty jako ogółu właścicieli - osób
    fizycznych lub/i prawnych od Wspólnoty jako "firmy" z NIPem i Regonem, która
    reprezentuje ogół właścicieli. Taka "firma" nie ma osobowości prawnej i nie
    może być właścicielem nieruchomości ani mieć udziałów w nieruchomości z
    prostego powodu: do ksiegi wieczystej może być wpisana osoba fizyczna bądź
    prawna.
    Tak więc nawet gdyby zdarzył się taki przypadek, że jakaś wspólnota
    mieszkaniowa chciałaby nabyć nieruchomość to i owszem do notariusza
    musieliby się pofatygować wszyscy członkowie wspólnoty (osobiście bądź przez
    pełnomocnika, który mógłby reprezentować wiele osób) i nie Wspólnota byłaby
    właścicielem nabywanej nieruchomości tylko poszczególni członkowie.

    Wspólnota Mieszkaniowa jako "firma" nie ma żadnego majątku!
    Wszystko jest własnością jej członków zgodnie z udziałami!
    I nie przeszkadza to w tym, że może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania w
    imieniu ogółu właścicieli.

    Marek