  • Data: 2010-04-04 22:30:46
    Temat: Re: III CK 55_04 Wspólnota mieszkaniowa moze nabywac majatek.
    Od: "Marek" <d...@t...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

    id=94

    > O, kolejne podziękowanie. Dobrze mieć pod ręką (taki
    > wyrok, przy okazji wskazujący co poniektóre błędy
    > sądów) :)
    >
    > A przy okazji piętno za twarde pisanie "do góry nogami" :[
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ja również dziękuję bo to mamyka wątek wspolnot ze wspolwlasnoscia.

    Ale ponieważ w święta jest trochę luzu to sobie tu jeszcze pogdybam:

    Cieszy mnie to, że jest wybór i wspólnota NIE MUSI nabywać nieruchomości na
    siebie a może na rzecz swoich członków.
    Natomiast w świetle tego postanowienia Sądu Najwyższego przyszła mi na myśl
    taka sytuacja:
    Jest wspólnota mieszkaniowa powiedzmy 8 lokali wyodrębnionych. I tak jak tu
    jeden lokal do licytacji no i oczywiście nabywa ten lokal wspólnota na
    majątek odrębny od majątku włascicieli lokali.
    Idźmy dalej, popewnym czasie sytuacja się powtarza z nastepnym lokalem i z
    następnym itd aż zostaje dwóch właścicieli lokali: powiedzmy jakaś osoba
    fizyczna i Wspólnota Mieszkaniowa. No to co? Lećmy dalej choć już tu
    fantastyką trąci ale prawnie możliwe - licytujemy ostatniego i mamy tak, że
    wszystkie lokale należą do Wspólnoty Mieszkaniowej.
    No to podyskutujmy kto rzadzi w takiej wspólnocie gdzie nie ma właścicieli?
    Sorry jest właściciel, nie osoba ale prawie bo stosuje się przepisy jak dla
    osób prawnych.
    A może tak się nie da bo po pierwszej licytacji pozostali nabyli lokal tfu..
    nie oni a wspólnota nabyła, ale oni mają udziały we wspólnotowym majątku?
    Licytowali przecież tylko ich lokale które mają odrębną własność. A może
    zlicytowali też udziały
    - no to jeszcze ciekawiej :-)

    I teraz jak lepiej? Jak wspólnota ma majątek odrębny od majątku właścicieli?

    Pazdrawiam świątecznie

    Marek