    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wspolnota mieszkaniowa
    Date: 7 Mar 2005 22:04:06 GMT

    In article <d0ig2k$5th$1@atlantis.news.tpi.pl>, pestifer wrote:
    > prosze o porade. wlasnie odbylo sie zebranie wspoloty. odroczone na miesiac.
    > 70 % we wspolnocie nabyla spolka cywilna. repezentant przyszedl z
    > prawnikiem, ktory upiera sie, ze wspolnicy glosuja osobno i nie ma tu
    > zastosowania przepis o 20 % udzialowcow wnoszacych o metodzie glosowania
    > jeden mieszkaniec-jeden glos.

    Nie wiem o co im chodzi, pewnie wciskają kit, bo w UoWL stoi to co
    poniżej i nie widzę jakichś wyjątków.

    "2. Uchwały zapadają większością głosów właścicieli lokali, liczoną
    według wielkości udziałów, chyba że w umowie lub w uchwale podjętej w
    tym trybie postanowiono, że w określonej sprawie na każdego
    właściciela przypada jeden głos.
    2a. (27)Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1
    albo większość udziałów należy do jednego właściciela bądź gdy obydwa
    te warunki spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na
    każdego właściciela przypada jeden głos, wprowadza się na każde
    żądanie właścicieli lokali posiadających łącznie co najmniej 1/5
    udziałów w nieruchomości wspólnej."

    > zapewne zaskarza tak podejmowane uchwaly.

    To niech skarżą. Pewnie nie mają racji, a i tak zanim zapadnie wyrok
    uchwałę wprowadza się w życie.

    >czy mozna sie powolac
    > jednoznacznie na jakis przepis, prawo zeby podeprzec swoje racje?

    j.w.

    Renata