  • Data: 2003-05-27 17:28:40
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "jjans" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Azazell wrote:
    > Czy ktoś może mi podać na jakiej ustawie opiera się tworzenie wspólnot
    > mieszkaniowych?

    Tekst jednolity podał w wiadomości S.Koper

    > ...czy istnieje możliwość podziału jej na dwie osobne wspólnoty?

    Istnieje taka możliwość, ale nie jest to proste i tanie. Jeżeli oba budynki
    znajdują się na jednej działce gruntowej to niezbędny będzie podział tej
    działki. Dodatkowo aktualizacja istniejących już aktów notarialnych i zmiana
    wpisów do księgi wieczystej.
    Przyjmuję, że budynki da się bez problemów *rozdzielić*.

    > Czy jest to możliwe tylko za zgodą wszystkich czlonków (ew. poprzez
    przegłosowanie przez większość).

    A jaka to wspólnota? Ile jest w niej odrębnych lokali (mieszkalnych i
    użytkowych) skoro garaże dają właścicielowi 70% udziału?

    jjans