    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wpłacanie utargu sklepu przez pracownika
    Date: Tue, 03 Jun 2008 16:51:20 +0200

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 13:36
    (autor Norbert
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g23al7$89q$1@mx1.internetia.pl>):

    > Wlasciciel sklepu,

    Czyli kto? uważasz, że każdy właściciel pracuje w swojej placówce? Uważasz,
    że Gołębiewski będzie jeździł codziennie na trasie Wisła-Mikołajki-gdzie on
    tam ma jeszcze hotele, żeby osobiście pracę za pracowników wykonywać?

    Inną pracę też ma wykonywać właściciel? Rozumiem, że jak to jest SA to
    akcjonariusze powinni?

    > a jak pracownik w leb dostanie i go okradna to
    > myslisz ze do kogo bedzie pretensja?

    Do złodzieja? A jak w łeb dostanie w placówce i go okradną? A co jak wyśle
    go do hurtowni po towar i też po drodze go okradną? Do hurtowni wysyłać
    pracowników też nie należy?

    > Wkurwia mnie takie cos bo moja zona pracowala w spolce gdzie tez musiala
    > raz na kilka dni wplacac pieniadze do banku.

    Widać takie miała obowiązki zawodowe. Oczywiście pytania formalne są. Czy to
    było właściwie zorganizowane, czy miała to w obowiązkach służbowych, czy
    się zgodziła itepe.

    > Spolka ogromna a nie stac
    > ich kurna bylo na wynajecie konwoju ktory przejechalby sie co drugi
    > dzien po okolo 100 punktach w warszawie i kase odebral.

    A moja znajoma pracuje jako sprzątaczka w pewnej dużej firmie. Wkurwia mnie
    to, bo spółka ogromna a nie stać jej na wynajęcie firmy sprzątającej co
    przyjechała by co drugi dzień i posprzątała.

    > Jedna dziewczyne okradli i pobili brutalnie.
    > Zero reakcji spolki.

    Spółka jako osoba prawna reakcji humanitarnych mieć nie może. Podziękuj
    amerykanom za wykreowania potwora bez uczuć, jakim są osoby prawne.

    Reagować jednak powinni policjanci. Rozumiem, że napad został zgłoszony?

    > Jeszcze jej kazali oddawac w ratach to co jej
    > ukradli debile.

    Skąd wiesz, że ją debile okradli? Ja myślę, że dobrze kombinujący
    przestępcy, którzy wiedzieli kto, gdzie i dlaczego.

    Ale skoro dziewczyna oddawała w ratach skradzione pieniądze, to:

    a) nie było ich dużo, bo maks 3 wypłaty można bez wyroku sądowego
    b) była winna tego zdarzenia w jakiś sposób, gdyż inaczej nawet nie (a)

    > I tez ludzie sie bali cos powiedziec bo zwolnia itp.

    Ah, no to zwolnią... Mnie zwalniano już z kilku miejsc. Aż dziw, że w
    obecnej pracy siedzę już 5 lat :D Ale cóż -- nie podobało mi się to czy
    tamto, mówiłem. I jak dochodziliśmy do porozumienia, że się nie rozumiemy,
    to się żegnaliśmy.

    > A figa. Wystarczylo pismo do spolki z podpisem pracownikow z rejonu w-wy
    > odpowiednim uzasadnieniem. Teraz pieniazki zbiera przedstawiciel ktory
    > jezdzi autem.

    No widzisz, a więc po prostu trzeba było w osobie prawnej zainicjować pewne
    algorytmy. Nic dziwnego -- jak mówiłem, osoba prawna nie ma serca i umysłu.

    > Tez glupota bo powinna to robic ochrona ale przynajmniej
    > pracownikom nic juz nie zagraza.

    No i dobrze. To nie zmienia faktu, że nie widzę nic nietypowego w
    wykonywaniu pewnych zadań przez pracowników. Twój przykład dotyczy dużego
    przedsiębiorstwa i być może źle przydzielonych obowiązków (teraz
    przydzielono je zmotoryzowanemu mężczyźnie, wtedy spełniała je piesza
    kobieta), ale całościowo działanie, jak wiele innych.

    > Wlasciciel spolki obcokrajowiec nie mial pojecia ze mu takich praktyk
    > nie wolno. U niego w kraju bylo to na porzadku dziennym.

    Ale czego nie wolno? Zlecać pracownikom prac?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com