  • Data: 2005-01-20 21:36:38
    Temat: Re: wpisowe do sp=F3=B3dzielini
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Czy jesteś pewny że spółdzielnia żąda wpisowego, a nie przypadkiem
    > wkładu budowlanego czy innego?
    > Wpisowego o ile cos takiego jest nie może żądać, a wkład to i owszem.

    Czy Ty kiedykolwiek w życiu widziałeś spółdzielnię?
    ;-)

    Z pierwszego wyguglanego statutu spółdzielni:

    § 4

    1. Członkiem Spółdzielni może być:

    1. osoba fizyczna, choćby nie miała zdolności do czynności
    prawnych lub miała ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
    2. osoba prawna, z tym że takiej osobie nie przysługuje
    spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego.

    2. Członkami Spółdzielni mogą być oboje małżonkowie, choćby spółdzielcze
    prawo do lokalu albo prawo odrębnej własności lokalu przysługiwało tylko
    jednemu z nich.

    3. Osoba fizyczna może być przyjęta w poczet członków Spółdzielni po
    złożeniu deklaracji, wpłaceniu wpisowego i udziałów zgodnie z § 15, jeżeli:

    i jeszcze słownik języka polskiego:
    wpisowe
    rz. n odm. jak przym. Ia, blm jednorazowa opłata uiszczana przy
    zapisywaniu się na członka, uczestnika, użytkownika czegoś

    A wracając do meritum. Wg mnie wpisowe płaci się RAZ, przy przyjęciu do
    danej spółdzielni. Według Prawa spółdzielczego równiez:

    Art. 19. [Zobowiązania finansowe członków] § 1. Członek spółdzielni
    obowiązany jest do wniesienia wpisowego oraz zadeklarowanych udziałów
    stosownie do postanowień statutu

    M.