  • Date: Fri, 10 Dec 2004 19:06:20 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko!;-)

    Dnia 10/12/2004 18:27, Gregor wrote :

    > Moga mnie wcielic mimo, ze jestem obywatelem innego kraju i mieszkam w
    > Polsce?
    > A ja nie chce polski na wojnie bronic, tylko tego innego panstwa. Cos tu
    > brak logiki Panie Arku.

    To się zrzeknij polskiego obywatelstwa.

    Logika jest i to całkiem logiczna. Obywatel posiadający dwa obywatelstwa
    ma obowiązek bronić tego państwa z którym jest bardziej związany.
    Naturalnie, większy jest jego związek z państwem w którym przebywa na stałe.

    Dobrze Ci powiedzieli, polskie prawo nie przewiduje żadnych wyłączeń dla
    osób posiadających więcej niż dwa obywatelstwa. Dla Polski jesteś
    Polakiem jeśli posiadasz polskie obywatelstwo. Inne obywatelstwa państwa
    polskiego po prostu nie obchodzą.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have