    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wniosek kredytowy
    Date: Sat, 2 Sep 2006 18:42:46 +0200

    > To ja w PKO BP nie miałem aż takich takich problemów - a dochody mam w
    > umów o dzieło i w większości banków pracownicy dostają "krótkiego
    > spięcia" w móżdżkach.

    Witam w klubie :-))) Uwielbiam rozmowy nt. "pan nie ma dochodow" :-)))
    Ostatnio wrecz zalatwilem sobie jakis tam etacik ryczaltowy za uslugi
    informatyczne, zeby moc w ogole z tymi grzechotkami rozmawiac bez piany. Na
    szczescie - B.O.Ś. ma fajnych pracownikow... niestety - ostatnio
    zlikwidowali wyplaty bezplatne we wszystkich bankomatach... Ot i stad
    pojawil sie nieszczesny Reiffajfus.

    > Formularz z natury nie zawiera danych - te dane się tam wpisuje :)
    >
    > Jak formularz ma charakter testu wyboru i właściwej opcji nie ma, to ja
    > skreślam wszystkie proponowane opcje i wpisuję słownie.

    I tak zrobilem, ku zgrozie i przerazeniu "niskiego czolka bialostockiego" w
    fartuszku pracownika banku.

    > Ja bym wpisał: "błąd składni - proszę odesłać autora formularza na
    > intensywny kurs języka polskiego".

    A to mnie ubawiles :-))) Z wscieklosci nie zwrocilem na to uwagi. Hmm... i
    tu powstaje pytanie: w jakim stopniu niepoprawnosc jezykowa wplywa na
    powstanie obowiazku prawnego (jakiejs tam czynnosci)? Czy urzednik moze sie
    tlumaczyc "przeciez doskonale wiadomo, o co chodzi", albo "niech pan nie
    wydziwia, tylko pisze"? W kocnu mozan by pisac do tyhc urzendików zulepnie
    innym jeyzkeim a i tka waidomo byloby, o co czliwoekowi chozdi (za cos
    takiego pewnie pismo zostaloby "administracyjnie odrzucone") :-)))

    Pozdrawiam,

    Tiger