  • Data: 2005-03-18 08:51:37
    Temat: Re: właściwość sądu
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    macso wyskrobał(a):
    > jest sobie firma w Krakowie która zajmuje się sprzedażą wysyłkową swoich
    > produktów.
    > twierdzą że i coś wyslali, a ja nie zapłaciłem.
    > NIe dostaęm ani towaru, ani faktury, ani wezwań do zapłaty tylko nakaz
    > zapłaty z sądu.
    > napisałem sprzeciw prosząc jednocześnie o oddanie sprawy do sądu w moim
    > mieście
    > a nie w Krakowie gdzie ma siedzibę firma ( to jaieś 400 km).
    > Ich adwokat powołuje się na ustalenie właściwości sądu na podstawie
    > miejsca wydania
> [...]

    Adwokat powołał się na art. 34 KPC. Skorzystał z właściwości przemiennej.
    Jednak moim zdaniem jak chodzi o umowy zawierane na odległość (czyli
    sprzedaż wysyłkowa), to miejscem spełnienia świadczenia (wykonania umowy)
    jest miejsce zamieszkania wierzyciela. Powinno to wynikać z zawartej z Tobą
    umowy, a jak nie wynika z tego to można tak wnioskować z właściwości
    zobowiązania.

    --
    Bartek Gliniecki