  • Data: 2011-03-05 13:42:20
    Temat: Re: wirtualna zdrada
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 5 Mar 2011, Andrzej Lawa wrote:

    > A rozumiesz różnicę pomiędzy "grozi odsiadka" a "na pewno zostaną skazani"?

    Nie odnosiłem się do żadnego "grozi", w cytacie było tylko
    jedno słowo: "kryminał".
    Działanie "uzasadnione", zwolnione z karalności, pod kryminał
    nie podpada (mimo że sam czyn jest zabroniony).

    > "Zdrada" taką okolicznością zdecydowanie nie jest

    Z większości opisów (w tym opisów wyroków sądowych z zastrze-
    żeniem niżej) tak mi wychodzi.
    Ale usiłuję od szanownych stron flejma wycisnąć jakieś bliższe
    podstawy do zdań różnych, prezentowanych np. tu:
    http://www.gazetakrakowska.pl/magazyn/177253,prywatn
    osc-pod-nadzorem,id,t.html?cookie=1
    cyt: "Warto wiedzieć, że mąż żonę i odwrotnie może podsłuchiwać bezkarnie"

    O ile się nie mylę, ta teza przewinęła się w dyskusji, a z kolei
    przytoczone przypadki ścigania i skazywania rzeczywiscie dotyczą
    "podłączania się do telefonu", logowania na nie swoje konto
    (znaczy wykradzenie lub przełamanie hasła) i podobnych "korzystań
    w sposób nieuprawniony", a nie podsłuchu luzem - zaznaczam,
    "ścigania i skazywania", bo niby opinie prawników publicznie
    i darmowo wyrażane na stronach nie wskazują na istnienie podstaw
    do różnicowania takich przypadków, ale już losowe przejrzenie
    wyroków wg googla wskazuje że różnica chyba jest.

    pzdr, Gotfryd