  • Data: 2004-09-27 20:11:37
    Temat: Re: wezwanie do sadu jako swiadek, wydzial karny
    Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R."

    > a to ja mam jeszcze pytanie, zalozmy ze ktos juz raz byl (o jedna sprawe
    > chodzi)
    > zlozyl zeznania (dokladnie opisal przebieg zdarzen)zostalo wezwany
    > ponownie
    > i sedzia znow zadaje to samo pytanie czyli zeby opisac to samo, czy ja
    > moge w tym momencie sie powolac
    > na cos, odmowic? Wkoncu mowilem to juz a wszystko babka obok sedziego
    > wszystko notowala wiec jest wszystko w papierach.
    > Jest jakis art. ktory daje mi prawo odmowic w takim przypadku zeznan (nie
    > w sensie odmowic bo mi sie nie chce ale
> [...]

    Trzeba zeznać jeszcze raz, nie można się na nic wcześniejszego powołać.
    Gdyby sąd mógł odczytać poprzednie zeznania to by świadka nie wzywał, a za
    pewne sędzia potrafi czytać. Więc jeśli wzywają jeszcze raz, to jest w tym
    jakiś cel, choć świadek nie musi o tym wiedzieć, nie jest stroną
    postępowania. Jeżeli się już czegoś nie pamięta należy powiedzieć, nie
    pamiętam, to wszystko.

    Marek