  • Data: 2005-01-14 21:03:20
    Temat: Re: wezwanie - Straz Miejska - fotoradar
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbyś aby "nieznany" sprawca rozjechał Ci dziecko?
    > Karanie osobników łamiących prawo jest w interesie społecznym.
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Powyższe dwa zdania są typowym przykładem demagogii totalitarnej.
    Szczególnie ich połączenie - bo być może wnioski wypływające z każdego z
    nich z osobna są chwalebne, ale międzty nimi zachodzi sugestia implikacji,
    która w rzeczywistości nie zachodzi.

    Obawiam się, że takie argumenty są początkiem państwa policyjnego.
    1. Mam prawo chronić swoją rodzinę, tym bardziej w przypadku podejrzenia
    przestępstwa.
    2. Mam prawo nie pamiętać komu pożyczyłem samochód (nawet kilka dni temu).
    Nie zmienia to mojej ew. odpowiedzialności cywilnej jako posiadacza tego
    samochodu.