eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowadliwy sprzęt, brak gwarancji a wada fabryczna. › Re: wadliwy sprzęt, brak gwarancji a wada fabryczna.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wadliwy sprzęt, brak gwarancji a wada fabryczna.
    Date: Thu, 19 Jul 2007 23:15:44 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0707192304520.2092@athlon64>
    References: <f7nr12$em1$1@inews.gazeta.pl> <f7ntlq$7pb$1@pippin.nask.net.pl>
    <f7o69e$93$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1184880056 18824 83.16.62.66 (19 Jul 2007 21:20:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jul 2007 21:20:56 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f7o69e$93$1@inews.gazeta.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:474208
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 19 Jul 2007, Maciek C wrote:

    >> Jaką wygraną ? Producent wykazał się dobrą wolą i zaproponował Ci
    >> naprawę której nie ma żadnego obowiązku wykonać.

    WKwestiiFormalnej: jeśli dobrze domniemywam, poszło o wadę fabryczną,
    stwierdzoną jako "bład w sztuce", wynikłą z próby oszczędzania
    za pomocą "nowych technologii".
    Tu i ówdzie dawałoby to szanse na wygranę w sądzie (piszę o całym
    świecie).
    Do tego, jeśli dobrze domniemuję, w wątku przebija przekonanie że
    producent aparatu i producent wadliwego elementu to ten sam
    producent.
    Jeśli chodzi o matryce Sony :> wcale nie musi to być prawda!
    A to skutkuje faktem, że zobowiązanie nie wynika z umowy wobec
    klienta, ale umowy producentów miedzy sobą.
    Klient może najwyżej indywidualnie się sądzić - niemniej, ów
    "obowiązek naprawy" istnieje mimo, że nie powstał wobec klienta :)

    > Hmm, moim zdaniem to producent dał d...py produkując bubla za grubą kasę,
    > a nie się wykazał...

    To nie tak: producent *dostał* bubla, i naprawa odbywa się na koszt
    producenta bubla (a tak naprawę wtapiających w "nowej tańszej
    technologii", a może ona nie miała być tańsza tylko np. "ekologiczna")
    Po to, żeby producent aparatu mógł się rozliczyć z producentem
    matrycy musi spełnic warunki ICH umowy.

    > Czy nie mam prawa się czuć pokrzywdzony, skoro inni
    > wysłali aparat i został naprawiony bez wymagania paragonów itp

    Nie wiem.
    Ale czucie nic nie zmieni :(

    Ciekaw jestem opinii *w tym* kontekście, tj dwu producentów.

    > pomocy jakimi posługują się np towarzystwa ubezpieczeniowe przy wycenach
    > przedmiotów i nie jest tutaj konieczny paragon z przed 5 lat.

    Poteoretyzujmy - załóżmy, że w umowie "o naprawę pogwarancyjną" jest
    zapis, wykluczający możliwość jakichkolwiek zwrotów pieniędzy "w przypadku
    sprzętu który został przekazany nieodpłatnie w ramach promocji i innych
    form rozdawania".
    Jak wygląda w tym kontekście aparat "bez paragonu"?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1