  • Data: 2007-08-23 19:44:06
    Temat: Re: w sprawie rekrutacji na stanowisko
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to> szukaj wiadomości tego autora

    gregor <g...@s...pl> napisał(a):
    > Witam
    >
    > Mam dosc nietypowa sprawe zlozylem papiery na 3 stanowiska publiczne
    > do weterynarii, celnikow i policji jako informatyk

    [ciach]

    > podejzewam, ze dzialaja tu sily typu uklady, gdzie do pracy przyjmuje
    > sie "swoich", niekoniecznie z odpowiednim przygotowaniem do tych
    > stanowisk (choc tego pewny w 100% nie jestem)

    Rozmowa kwalifikacyjna.
    Wchodzi pierwszy kandydat i pada pytanie:
    - ile to jest dwa razy dwa?
    - trzy!
    - dziekujemy, odezwiemy sie do pana w stosownym czasie
    Wchodzi drugi kandydat, rekrutujacy zadaje to samo pytanie.
    - cztery!
    Wchodzi trzeci, po raz kolejny pada to samo pytanie.
    - aaa... to zalezy ile pan chcialby, aby to bylo.
    - inteligentne podejscie, oddzwonimy do pana.

    Kto dostal prace?
    Szwagier.

    Takie sa niestety realia. Trzeba miec 'plecy' aby sie przepchac.
    Napisze teraz cos, co spotka sie zapewne ze spora krytyka i zaraz mnie
    zjecie, ale sa to moje poglady i nie bede sie ich wstydzil.

    Patrze na to krzywo, chociaz nie bede ostro krytykowal. Obsadzanie
    stanowiska znajomym daje pewne poczucie zaufania. Oczywiscie w przypadku
    kiedy na stanowisko np.informatyka rekrutowany jest brat cioteczny, ktory
    nie skonczyl podstawowki a jego kontakt z informatyka konczy sie na
    calodziennym wlepianiu oczu w gry na playstation to wiadomo ze kazdego krew
    zaleje. Logicznym w koncu sie wydaje ze kazdy pracodawca (bez wzgledu czy
    jest to firma prywatna czy panstwowka) powinien brac pod uwage umiejetnosci
    pod kontem ich wykorzystania w pracy. Niemniej jednak osoba 'z plecenia'
    wydaje sie bardziej wiarygodna niz 'czlowiek z ulicy' twierdzacy ze sie na
    czyms zna. Po za tym 'polecajacy' ma wiekszy wplyw na takiego pracownika
    niz slowa szefa.

    W skrocie - znajomosci, owszem jednak wylacznie po zakonczonej weryfikacji
    kandydatow no i wylacznie dla osob odpowiedzialnych.

    Ot tyle co na ten temat mysle. Zlosc ze mnie nie przyjeto, a dostal sie
    Kowalski, syn sekretaki, odbieram jako czysta zazdrosc.

    A jezeli chodzi o prace w instytucjach panstwowych to nie wiem dlaczego
    ciagle istnieje przekonanie ze praca tam jest taka piekna i ze zbija sie
    kokosy. Z tego co mi wiadomo obowiazujaca jest tzw.'siatka plac' co zamyka
    mozliwosci podwyzki, a prawda jest taka (co opisywalo juz kilka gazet, a i
    w TV mowione bylo) ze pensje sa mizerne bez szansy na awans i rozwoj.
    Zgodze sie ze sa niewatpliwie plusy w postaci przestrzegania czasu pracy,
    wynagrodzenie dokladnie na czas, bez opoznien czy trzynastki. Z drugiej
    strony wspomniana wysokosc wynagrodzenia gdzie w urzedzie skrabowym
    kasjerka zarabia 800zl na reke, czy ksiegowa 1200zl (nie jestem pewien
    dokladnie kwot, jednak w takich okolicach bylo to w artykule), a znajomy w
    dziale promocji w UM jako informatyk dostawal 'na reke' 1200zl. Wydaje sie
    duzo, jednak w prywatnym banku kasjerka z pewnoscia moze liczyc na wiecej,
    ksiegowa w prywatnej firmie nawet dwa razy wiecej, a moj znajomy zarabia
    obecnie blisko 3000 zlotych. Co najwazniejsze ma szanse na rozwoj bo firma
    inwestuje w pracownikow, ma fundusze przeznaczone na szkolenia, na
    oprogramowanie czy tez na sprzet komputerowy. W urzedzie poprostu zatrzymal
    sie w miejscu.

    Majac na uwadze co napisalem powyzej wcale praca w instytucjach panstwowych
    nie jest taka piekna i przyjemna jak sie przyjelo. To sa tylko stereotypy.
    Skladac papiery do US bede na starosc kiedy zabraknie mi kilka lat do
    emerytury. Spokojnie, ale ja bym nie wytrzymal.