    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: w. nakazowy - sprzeciw - skazanie bez rozprawy
    Date: Wed, 31 Oct 2007 17:35:27 +0100

    Użytkownik "pawel" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:fga69u$ea8$1@inews.gazeta.pl...

    > znajac zycie i postepowanie sadow , to bym przegral. bylem dzisiaj w
    > sadzie i zlozylem wniosek o wycofanie mojego sprzeciwu. zaplace im te 200
    > zl po raz drugi i bede mial spokoj. wiecej strace czasu i nerwow na
    > jakies bzdurne wizyty w sadzie

    A to moim zdaniem błąd. Jechać i tak musiałeś.

    > wogole to dlaczego sad od razu nie wystepuje do policji z pytaniem czy
    > wystawiali mi mandat ? dlaczego to zawsze normalnemu obywatelowi sie
    > utrudnia zycie...

    Bo normalnie albo każe się mandatem, albo śle wniosek o ukaranie. Z jakiego
    powodu w Twoim wypadku to normalnie nie przebiegło, to trudno na podstawie
    Twojej wypowiedzi wnioskować. Również niecelowym jest, by sąd za każdym
    razem dopytywał się, czy aby na pewno wcześniej nie ukarano sprawcy
    mandatem, skoro z ustawy wynika, ze ukaranie mandatem w zasadzie wniosek o
    ukaranie do sądu wyklucza.