    From: shipc <d...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: w którą stronę otwarcie drzwi?
    Date: Wed, 26 Oct 2005 12:39:03 GMT

    666 wrote:

    > Nie jestem do końca przekonany, że drzwi do lokalu inne niż ewakuacyjne musiałyby
    się otwierać na zewnątrz, jeżeli
    > przykładowo wzdłuż wejścia biegnie wąski chodnik, to otwierając drzwi na zewnątrz
    można uderzyć przechodnia, także w
    > wyniku podmuchu wiatru...

    Dlatego takie drzwi nie sa umieszczane tuz przy granicy budynku, a sa
    wpuszczone do srodka tyle, zeby przy otwarciu nie wychodzily poza
    budynek. Budowanie z drzwiami ktore otwieraja sie na chodnik, jest w
    rzeczywistosci kradzieza cudzej nieruchomosci. Na ogol jest to
    zabronione przepisami budowlanymi.

    Dodatkowo, debil, ktory zamontowal takie drzwi, oraz debil ktory je
    odebral, narazaja sie na odpowiedzialnosc cywilna za niedbalstwo,
    poniewaz szkode mozna bylo przewidziec i jej latwo zapobiec.