    From: "JarekT" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: używanie fałszywego tytułu
    Date: Thu, 6 Feb 2003 20:13:53 +0100

    > A tu juz tak na 100% nie jestem pewien, tj. czy nie mozna zajmowac
    > stanowiska profesorskiego majac jedynie dr. To w Polsce, bo ze za granica
    > to nie mam watpliwosci ze mozna tym bardziej że hab nie ma uniwersalnego
    > zasięgu.

    IMHO zatrudnienie na stanowisku profesora a posiadanie tytułu profesora to
    jednak diametralna różnica.
    Profesor _zatrudniony_ jest nikim po wyjściu za bramę uczelni, która go na
    tym stanowisku zatrudnia.
    Profesor tytularny jest nim zawsze (przynajmniej w kraju, który mu ten tytuł
    przyznał i w tych, które ten tytuł uznały).

    Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
    Używanie tytułu profesora (którego się nie ma w żadnym z wymienionych wyżej
    znaczeń) w tej sytuacji jest dla mnie oszustwem. Szukam odpowiedniej
    wykładni prawnej.

    Pozdrawiam
    Jarek