eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouszkodzona przesyłkaRe: uszkodzona przesyłka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzona przesyłka
    Date: Thu, 11 Jun 2009 18:48:18 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <h0rd4f$rfs$1@mx1.internetia.pl>
    References: <h0qoa0$17f$1@inews.gazeta.pl> <h0qtia$ma6$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@k...net>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-108-51.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1244739535 28156 77.253.108.51 (11 Jun 2009 16:58:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Jun 2009 16:58:55 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-Antivirus: avast! (VPS 090610-0, 2009-06-10), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:592989
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:18f3dajbskhbf.dlg@kapselek.net...
    > Thu, 11 Jun 2009 14:33:13 +0200, kuba napisał(a):
    >
    >> Z chwilą wydania rzeczy przewoźnikowi przez sprzedawcę przechodzi na
    >> Ciebie ryzyko przypadkowego uszkodzenia rzeczy.
    >
    > A tak hipotetycznie - załóżmy że klient otrzymał taki uszkodzony towar i
    > zamiast reklamować u przewoźnika odsyła go w ciągu 10 dni sprzedawcy.
    > Teoretycznie ponosi wtedy tylko koszty przesyłki, natomiast ma spokój z
    > reklamacją, bo wiadomo że u nas to zawsze są z tym problemy i zabiera to
    > często dużo czasu.

    Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Słowo "zawsze" to nadużycie. Zdarzyło mi
    się kilka razy reklamować uszkodzone przesyłki i nie było z tym żadnych
    problemów.


    > Tym sposobem sprzedawca może też rościć od przewoźnika rekompensaty, a
    > jemu
    > jako instytucji może być łatwiej to logistycznie opanować.
    > Problem tylko w odpowiednim opakowaniu towaru, żeby nie było od razu widać
    > wgniecenia ;]

    Chyba najgłupszy pomysł, na jaki mogłeś wpaść... Zwrot przez konsumenta bez
    podania przyczyny w ciągu 10 dni w przypadku zakupów na odległość, działa
    tylko jeżeli odeślesz _nieuszkodzony_ towar. Sprzedawca pieniądze odsyła po
    sprawdzeniu przesyłki. Jeżeli zapakujesz go tak, że z zewnątrz nie będzie
    widać uszkodzenia, to jak udowodnisz, że to Ty dostałeś uszkodzony towar, a
    nie sam go uszkodziłeś i takiego nie zapakowałeś? Jeżeli już koniecznie
    chciałbyś zagrać w taki sposób, to należałoby go tak zapakować, żeby pudełko
    było uszkodzone (lub samo się uszkodziło) w tym miejscu gdzie jest
    uszkodzenie towaru, ale wtedy Ci zarzucą, że opakowanie było źle dobrane
    (lub sam kurier nie przyjmie takiej przesyłki).

    Pozdrawiam
    Czabu


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1