    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: usunięcie danych z serwera
    Date: Sat, 17 Nov 2012 18:21:57 +0100
    <50a4efcb$1@news.home.net.pl> <k839eo$d9e$1@news.task.gda.pl>
    <1...@g...com>
    <50a60936$0$15108$c3e8da3$33a0879d@news.astraweb.com>
    <4...@g...com>
    <50a61a1f$1@news.home.net.pl>
    <b...@g...com>
    <50a63956$1@news.home.net.pl>
    <b...@g...com>
    <50a7708b$1@news.home.net.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dokładnie. A gamoń Dyjor już na mnie naskoczył, że się z tobą kłócę i
    > że ty jednoznacznie stwierdziłeś, że niezależnie od zawartej umowy na
    > przechowywanie danych przechowujący te dane ponosi kompletnie
    > nieograniczoną odpowiedzialność finansową ;)

    Gamoń Lawa nie umie czytać, ja nic nie pisałem o nieograniczonej
    odpowiedzialności, napisałem tylko ze zwykle można nie odpowiedać za
    zdarzenia losowe, zalanie, pożar, awaria dysku itp... ale już ciężko sie
    wykręcić jest zwykle od odpowiedzialności od celowego wyrządzenia szkody, a
    tutaj meiliśmy z czymś takim doczynienia. IMHO oczyiście.

    Prowadzę firmę instalacyjno budowlaną, jeśli podczas mojej pracy na budowie
    dom sie spali to mi nic do tego nie odpowiadam za zniszczenia domu, Jeśli
    jednak mój pracownik podpali dom przez zaniedbanie czy celowe działanie to
    właściciel ma pełne prawo scigac mnie za zniszczenie domu.

    > I dlatego się upieram, żeby najpierw rzucić okiem na umowę - jakie tam
    > są ustalenia. Z reguły zawsze gdzieś w umowie umieszcza się maksymalny
    > limit na poziomie opłat za usługę i to najwyżej rocznych lub już
    > uiszczonych (zależy co jest niższe).

    Umowa nie może całkowicie wyłączyć odpowiedzialność co ty sugerowałeś.
    Celowe działanie na szkodę jest działaniem przestępczym i takiego nie można
    wyłączyć na drodze umowy, bo równie dobrze można by wyłączyć
    odpowiedzialność np od morderstwa.