  • Data: 2004-04-19 17:06:52
    Temat: Re: ustanie/zakończenie stosunku pracy
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cześć, czy moglibyście powiedzieć mi, czy jest jakaś różnica pomiędzy
    > "ustaniem stosunku pracy" a "zakończeniem stosunku pracy"? Tłumaczę tekst
    > załącznika do umowy o pracę z angielskiego i tam mam sformułowanie "end of
    > employment". Wydaje mi się, że poprawniej powiedzieć jest "ustanie
    stosunku
    > pracy", ale wolę się upewnić, czy nie ma jakichś różnic.
    Polski kodeks pracy posluguje sie dwoma pojeciami zakonczenia stosunku
    pracy:
    1) rozwiazanie umwowy o prace,
    2) wygasniecie umowy o prace.
    Umowa wygasa, gdy:
    1) pracownik zmarl,
    2) pracodawca zmarl,
    3) aresztowano pracownika i nie ma go 3 miesiace w pracy.
    W pozostalych przypadkach do zakonczenia stosunku pracy jest wymagane
    oswiadczenie woli jakiejkolwiek ze stron, czyli jej rozwiazanie.
    Wybor nalezy do Ciebie, bo by bylo trzeba przeanalizowac, czy chodzi o
    samoistne wygasanie stosunku pracy, czy tez oswiadczenie woli ktorejs ze
    stron umowy o prace (rozwiazanie umowy).
    To tak w stkrocie, po lebkach i bez subtelnosci.
    JG