  • Data: 2011-11-28 07:30:50
    Temat: Re: ustalenie stosunku pracy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Nov 2011 02:07:38 +0000, to napisał(a):

    > Oczywiście pracownika, przecież pracodawca wywiązał się z umowy. To
    > pracownik po kilku latach nagle zaczyna szukać kruczków prawnych, żeby
    > jeszcze coś dla siebie wyciągnąć. W każdym razie tyle wynika dla mnie z
    > tej dyskusji.

    Wybierając typ umowy zarówno pracownik, jak i pracodawca po prostu
    powinni oszacować ryzyko i związane się z nim koszty. Po stronie
    pracodawcy dla umowy o pracę to będzie np ryzyko zapłaty za okres choroby
    pracownika, niemożności wypowiedzenia umowy pracownicy w ciąży. Dla umów
    cywilnoprawnych, to przede wszystkim ryzyko uznania takiej umowy za umowę
    o pracę na wniosek pracownika lub inspekcji pracy. I muszę przyznać, że
    jakoś nie bardzo żal mi dotkniętych tym problemem pracodawców, bo niemal
    wszyscy oni zawierając taką umowę mają świadomość, że naruszają
    obowiązujące prawo.