    From: gazebo <g...@c...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop na żądanie - zaległy
    Date: Mon, 29 Dec 2008 15:01:59 +0100

    jureq pisze:

    > A więc pozwól, że zacytuję nieco większy fragment.
    >
    > Obowiązkiem pracodawcy jest udzielenie pracownikowi urlopu w tym roku
    > kalendarzowym, w którym uzyskał on do niego prawo (art161 Kodeksu pracy).
    > Odstępstwa od powyższej zasady dopuszczalne są tylko wyjątkowo, gdy
    > przewidują to szczególne przepisy Kodeksu pracy np. przesunięcie urlopu na
    > wniosek pracownika lub z powodu szczególnych potrzeb pracodawcy. W takich
    > okolicznościach dopuszczalne jest udzielenie niewykorzystanego w danym
    > roku urlopu najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego roku.
> [...]

    Ja to widzę, pytałem jak skutecznie przekonać pracodawcę nie
    rozdmuchując sprawy. Ponieważ każdy z kim bym na ten temat nie rozmawiał
    twierdzi, że niewykorzystany urlop na żądanie muszę wykorzystać do końca
    marca. No ale teraz mam podpórke w postaci GIP. W zeszłym roku temat
    upadł bo wylądowałem na zwolnieniu. Jestem pewien, że wróci w tym roku,
    a ja nie mam ochoty brać na siłę tych 4 dni, które są dla mnie ni w kij
    ni w oko. Zresztą taki moloch jak TP tak samo wymusza na swoich
    pracownikach. Nie ma z tym dyskusji. Jest aplikacja, która sztywno
    zmusza do zmieszczenia się w pierwszym kwartale. :)

    --
    The Gnome