  • Data: 2004-05-10 17:42:23
    Temat: Re: upadłość osoby fizycznej prowadzącej działalność
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie może ogłosić
    upadłości
    > tak jak niektóre spółki prawa handlowego (czyli przedsiębiorca odpowiada
    za
    > swoje długi również z prywatnego majątku, również po "bankructwie" firmy,
    > niezależnie od wielkości majątku przedsiębiorstwa).
    > Nie za bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć?
    >
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz

    Chyba mi nie pomożesz skoro nie wiesz, że osoba fizyczna prowadzaca
    działalność gospodarczą MOŻE oglosić upadłość zgodnie z prawem upadłościowym
    (Ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. nr
    60, poz. 535 ze zm.))

    Oczywiście w skład masy upadłościowej wchodzi majątek własny przedsiębiorcy
    a przebieg upadłości nadzoruje sędzia komisarz oraz majątkiem przejętym
    zarządza syndyk. W zakończeniu zaś procesu upadłości sąd może umożyć
    pozostałe zobowiązania (przeczytasz o tym w tej ustawie).

    Chyba potraktowałeś to jako upadłość konsumencką, która w Polsce nie
    istnieje.

    Na pytanie co chce osiągnąć? odpowiadam: zablokowanie spirali zadłużenia i
    możliwość wyjścia na prostą.