  • 1. Data: 2004-05-10 14:21:48
    Temat: upadłość osoby fizycznej prowadzącej działalność
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy na grupie znajduje się osoba mogąca pomóc prawnie w przeprowadzeniu
    takiej upadłości z zabezpieczeniem maksymalnym wierzycieli (chodzi mi o to
    by syndyk nie "rozprowadził majtku za bezcen).

    Majątek firmy + własny, który wejdzie w skład upadłości nie starczy na
    pokrycie wszystkich wierzytelniości ale chce mimo wszystko zabezpieczyć
    siebie przed dalsza spiralą zadłużenia związaną z odsetkami i kosztami
    obslugi długu ale jednocześnie chcę spłacić swoich wierzycieli.

    Byłem w dwóch kancelariach w tej sprawie - niestety nie jestem zachwycony
    ich pomysłami :) które faktycznie zupelnie mnie "oczyszczają" z długów ale
    nie biora pod uwagę wierzycieli.

  • 2. Data: 2004-05-10 15:41:12
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > takiej upadłości z zabezpieczeniem maksymalnym wierzycieli (chodzi mi o to
    > by syndyk nie "rozprowadził majtku za bezcen).

    Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie może ogłosić upadłości
    tak jak niektóre spółki prawa handlowego (czyli przedsiębiorca odpowiada za
    swoje długi również z prywatnego majątku, również po "bankructwie" firmy,
    niezależnie od wielkości majątku przedsiębiorstwa).
    Nie za bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-05-10 17:42:23
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > niezależnie od wielkości majątku przedsiębiorstwa).
    > Nie za bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć?

    Chyba mi nie pomożesz skoro nie wiesz, że osoba fizyczna prowadzaca
    działalność gospodarczą MOŻE oglosić upadłość zgodnie z prawem upadłościowym
    (Ustawa z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz.U. nr
    60, poz. 535 ze zm.))

    Oczywiście w skład masy upadłościowej wchodzi majątek własny przedsiębiorcy
    a przebieg upadłości nadzoruje sędzia komisarz oraz majątkiem przejętym
    zarządza syndyk. W zakończeniu zaś procesu upadłości sąd może umożyć
    pozostałe zobowiązania (przeczytasz o tym w tej ustawie).

    Chyba potraktowałeś to jako upadłość konsumencką, która w Polsce nie
    istnieje.

    Na pytanie co chce osiągnąć? odpowiadam: zablokowanie spirali zadłużenia i
    możliwość wyjścia na prostą.

  • 4. Data: 2004-05-10 20:17:07
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > takiej upadłości z zabezpieczeniem maksymalnym wierzycieli (chodzi mi o to
    > by syndyk nie "rozprowadził majtku za bezcen).

    Przerabiałem podobny temat tj s.c. Niespecjalnie jest to proste w wielu
    powodów:

    1. Jedynym zabezpieczeniem wierzycieli jest zabezpieczeniem trwałe tj.
    hipoteka, zastaw rejestrowy itp. art 336.
    2. Jak przesadzisz to nie wykażesz zdolności upadłościowej dla sądu art
    13 par 2.
    3. Art 127,128,129 utrudni zawieranie niekorzystnych zapisów umownych.
    4. Umowy o pracy pokrywane z FGŚP nie bedą regulowane w stosunku do rodziny.

> [...]
    > siebie przed dalsza spiralą zadłużenia związaną z odsetkami i kosztami
    > obslugi długu ale jednocześnie chcę spłacić swoich wierzycieli.

    co to jest mafia? czy rodzina?

    > Byłem w dwóch kancelariach w tej sprawie - niestety nie jestem zachwycony
    > ich pomysłami :) które faktycznie zupelnie mnie "oczyszczają" z długów ale
    > nie biora pod uwagę wierzycieli.

    patrz punkt 1.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl