  • Data: 2022-02-09 07:49:54
    Temat: Re: unijne kary
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2022 o 20:30, J.F napisał:

    > oponuje w kwestii tego skladania z chinskich komponentow.
    > składa sie z chinskich komponentow, ale skladaja Chinczycy, bo taniej
    > :-(
    >
    > no dobra, cos tam jeszcze sie w cywilizowanym swiecie sklada.
    > Np pralki, zmywarki, lodowki,

    W zasadzie wina trochę polskich firm. Pracowałem w jednej firmie
    produkującej elektronikę przemysłową. Na początku to do czego nie
    mieliśmy maszyn zlecaliśmy na zewnątrz (małe partie więc nie opłaca się
    takich maszyn kupować). Na początku patriotycznie w Polsce, ale część
    wykonawców podniosło ceny kilkukrotnie, a pozostali partaczyli robotę i
    robili nieterminowo. Co ciekawe Chińczycy przyjmowali zlecenia, pomimo
    wysyłki do Chin materiałów, usługa była wykonana lepiej, szybciej i
    taniej. I to nie jest głównie koszt ludzki - bo większość tu robią
    maszyny, trzeba tylko prawidłowo wprowadzić dane oraz dopilnować by w
    odpowiednich podajnikach znalazły się odpowiednie elementy we właściwy
    sposób ułożone. I to przerasta większość polskich firm. Ba mam
    znajomego, co projektuje i wykonuje urządzenia dla hobbystów. Po
    doświadczeniach z polskimi firmami, pomimo że serie produkcyjne ma
    jeszcze mniejsze, też zaczął zamawiać w Chinach. Dokładnie z tych samych
    powodów.

    --
    http://zrzeda.pl