    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa-zlecenie,weksel in blanco,umowa wekslowa
    Date: Sat, 25 Sep 2004 21:07:45 +0200

    On Sat, 25 Sep 2004, Rodrig Falkenstein wrote:

    > + Dnia Sat, 25 Sep 2004 00:53:34 +0200, Gotfryd Smolik
    > + > On Fri, 24 Sep 2004, andromeda wrote:
    [...]
    > + > Nie jestem prawnikiem. Ale JAKBYŽ spisywać - to mi sie
    > + > bardzo podoba
    > + > koncept żeby jedna sztuka umowy (przecież może byŠ kilka) była
    > + > spisana ... na odwrocie weksla !
    > +
    > + Tego sie nie robi. Prawo wekslowe dokoładnie okresla co może
    > + być napisane na wekslu i wszystko inne jest uważane za nienapisane.

    No popatrz.
    A myślałbym że to "tylko" *nie jest treść weksla* - tak jak zapis
    "udziela się 12-miesicznej gwarancji zgodnie z warunkami podanymi..."
    na fakturze też NIE jest częścią faktury.
    Znaczy: umowa nie ma wpływu na sam weksel. Ale *jeśli* weksel
    jest uwarunkowany (umową) *i* umowa przypadkiem *ma* znaczenie
    no to... umowa ZOSTAŁA napisana.

    Oczywiście jak weksel będzie "na zlecenie" itp. to wystawca
    ma problem. Ale jak weksel jest "nie na zlecenie" to trochę
    może być istotna łatwośćŠ wykazania skąd się wierzytelność
    bierze - a raczej że jej nie ma. Tylko trzeba wytłumaczyŠ
    że chodzi o *konkretną* umowę wekslową... IMHO oczywiście :)

    > + > Odpada wtedy tłumaczenie "ale to jest umowa do INNEGO weksla
    > + > wystawionego w tym samym dniu" !
    > +
    > + A jaka jest różnica jak oba weksle są in blanco?

    Moment.
    Po pierwsze - chyba nie sądzisz ąe mowa o przypadku kiedy *są*
    dwa weksle ? Remitent powiada że były DWA weksle a to co leży
    na stole to "ten drugi" weksel do ktĄrego NIE BYŁO umowy :]
    - fakt że innego weksla nie ma trzeba udowodnić, dopiero póżniej
    można wsadzić kłamcę za oszustwo. A on "zgubił"... biedaczek :>
    Zdaje się do tego czasu mośna oberwaŠ tytułem egzekucyjnym :[,
    w każdym razie jest to *jakaś* motywacja do "trwałego związania
    z wekslem" :) (BTW: numerowanie weksli obowiązkowe nie jest,
    ale IMHO przy okazji widać że nie zawadzi - przyjmujący widział
    numer [a jak twierdzi - powinien widzieć DWA numery] i wiadomo
    do którego [weksla] jest deklaracja).

    Wracając do "in blanco":
    "Najprostszą postacią weksla in blanco jest pusta kartka podpisana
    u dołu" :> Pomijam fakt ąe taka kartka moąe pełniŠ również
    rolę umowy, wypowiedzenia umowy, zeznania, deklaracji...
    Krótko mówiąc - trzeba ustalić "jak bardzo in blanco" jest
    dany weksel :]

    IMHO każdy weksel niezupełny zasługuje na nazwę "in blanco" -
    http://www.weksel.pl/mity_wekslowe.html
    ... i sekcja: Weksel kaucyjny in blanco to tyko weksel "goły"
    utwierdza mnie w tym zdaniu...

    pozdrowienia, Gotfryd