    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa-zlecenie,weksel in blanco,umowa wekslowa
    Date: 25 Sep 2004 14:06:16 +0200

    > Tego sie nie robi. Prawo wekslowe dokoładnie okresla co może być napisane
    > na wekslu i wszystko inne jest uważane za nienapisane.

    A skąd masz takie informacje? Jeśli urzędnik poświadczy mi uiszczenie opłaty
    skarbowej, to uznaje się to za nienapisane, bo w pw. nie ma na ten temat ani
    słowa?

    Jeśli w treści weksla wpiszę "kocham Krysię" to rzeczywiście można unać to za
    nienapisane, bez szkody dla weksla. Jednak jeśli jest napisane "zapłacę pod
    warunkiem..." to jest to unieważnienie weksla (wg Ciebie warunek należałoby
    uznać za nienapisany, ponieważ nie wspomina o nim pw.)

    Poza tym nikt nie mówi o wpisywaniu umowy wekslowej w samą treść weksla.
    Umowa wekslowa może być po prostu wydrukowana na tym samym arkuszu co sam
    weksel - kto mi broni używania swoich blankietów?

    Jeśli nadal podtrzymujesz swoje zdanie - poproszę na poparcie odpowiedni
    przepis.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl