    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 10:53:04 +0100

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gmg2cf$ni0$1@inews.gazeta.pl...

    > zlecenie. Czy jej szefowi chodzi tylko o to aby zaoszczedzis te 200-300 zl
    > od kazdego pracownika na nie odprowadzonych jakis skladkach ? Dodam tylko
    > ze

    na skladkach oszczedza nieco mniej.
    Umowa zlecenei jest podobnie ozusowana jak umowa o prace. Nie placi tylko
    (najprawdopodobniej) dobrowolnego chorobowego (ok. 40 zl) i skladki na
    fundusz pracy (tez ok 40) , ktora by musial placi, gdyby umowwa zlecenie
    opiewala na 1276 zl brutto.
    Przez to, ze nei placi skladek na fundusz pracy, zona Twoja nie bedzi
    emiala, niestety, prawa do zasilku!
    Oszczednosci polegaja glownie na braku koniecznosci wyplaty wynagrodzenia
    chorobowego, nie trzeba dawac urlopow.
    Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
    skladek do minimalnej krajowej, oplata na fundusz pracy, itp.

    Pozdrawiam
    SDD