  • Data: 2009-02-06 12:19:58
    Temat: Re: umowa zlecenie - chyba zle wyliczyli mi pensje?
    Od: "kaktus" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > na skladkach oszczedza nieco mniej.
    > Umowa zlecenei jest podobnie ozusowana jak umowa o prace. Nie placi tylko
    > (najprawdopodobniej) dobrowolnego chorobowego (ok. 40 zl) i skladki na
    > fundusz pracy (tez ok 40) , ktora by musial placi, gdyby umowwa zlecenie
    > opiewala na 1276 zl brutto.
    > Przez to, ze nei placi skladek na fundusz pracy, zona Twoja nie bedzi
    > emiala, niestety, prawa do zasilku!
    > Oszczednosci polegaja glownie na braku koniecznosci wyplaty wynagrodzenia
    > chorobowego, nie trzeba dawac urlopow.
    > Uwazam wiec, ze jest o co walczyc. Oprocz zaleglego urlopu, wyrownanie
> [...]

    Rachunek jaki co miesiac podpisuje wyglada mniej wiec tak

    Wynagrodzenie brutto - 954 zl
    Koszty uzyskania - 164 zl
    Skaldki ZUS - 130 zl
    W tym emerytalne - 93 zl
    ubezpieczenie rentowe - 14 zl
    ubezpieczenie chorobowe - 24 zl
    Skladka zdrowotna ( odliczona ) - 63 zl
    Skladka zdrowotna netto 10 zl
    Zaliczka do US - 61 zl

    Czy moglbys mi powiedziec czy faktycznie gdyby zachorowaa i poszla na L4 to
    nic nie dostanie ?
    I czy w razie zwolnienia, nie dostanie platnego zasilku z bezrobocia ?
    Bo jej szef mowil ze o bezrobocie maja sie nie martwic bo im sie nalezy, ale
    fatycznie na tym rachunku nie ma nic o skladce na fundusz pracy.