  • Data: 2004-01-13 18:29:33
    Temat: Re: umowa z elektrownia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Matyka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bu0qsc$rk4$1@inews.gazeta.pl...

    Ciężko będzie z nimi walczyć, bo to dość oporne stwory i przekonane o
    swojej nietykalności. Ale ja bym napisał do nich pismo informując, że Ty
    (czy Twój ojciec) żądacie by do mieszkania dostarczano prąd i ich
    rozliczenia z poprzednim lokatorem Was nie interesują, albowiem nie
    byliście stroną ich umowy ani też nikt z Was nie gwarantował wypłacalności
    tego człowieka. Możecie zagrozić, że w razie odmowy instalacji licznika i
    dostarczania prądu powiadomicie prokuraturę. Z tym prokuratorem to raczej
    straszak, bo nie bardzo mam pomysł jakie by to mogło być przestępstwo.
    Może w tym wypadku podszedł by art. 304 kk. Zakładam, że nie będą chcieli
    testować, do czego może doprowadzić dalsza zwłoka, bo odpowiedzialność z
    tego przepisu jest dość wątpliwa.

    Ponadto możesz już na pewno zagrozić im karą finansową wynikającą z art.
    56.1 pkt 4 Ust. z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne oraz
    wnioskiem do URE o ukaranie kierownika przedsiębiorstwa energetycznego
    personalnie. Kara dla przedsiębiorstwa to do 15% przychodu, a dla
    kierownika do 3-krotnego jego miesięcznego wynagrodzenia. Zakładam, ze to
    powinno pomóc.

    Jak nie pomoże, to zostaje Ci pismo do Urzędu regulacji Energetyki ze
    skargą, ale nigdy czegoś takiego nie próbowałem i nie wiem jak to w
    praktyce działa.