  • Data: 2008-06-23 21:49:08
    Temat: Re: umowa przedwstępna a zadatek
    Od: Wiktor <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Łukasz Bytecki pisze:

    > podpisanie umowy sprzedaży). Problem jaki widziałem to podpisanie umowy
    > przedwstępnej z opcją wpłaty zadatku w przyszłej dacie. Co dzieje się
    > gdy umowa jest podpisana a zadatek w terminie nie wpłynie? Z tego co
    > wiem to kupujący może nawet wnieść o odpowiedni wpis o podpisaniu umowy
    > przedwstępnej do księgi wieczystej nieruchomości - i tu pytanie - czy
    > można liczyć, że sąd wnika w takim przypadku czy zadatek wpłynął czy
    > wpisuje bez wnikania?

    W umowie przedwstępnej sprzedający musi potwierdzić odbiór zadatku.

    Ja niedawno kupiłem mieszkanie i przy umowie przedwstępnej chciałem
    zapłacić zadatek u notariusza przelewem przez konto internetowe.
    Notariusz powiedział niestety, że wtedy to nie będzie zadatek, a
    zaliczka, gdyż sprzedający nie będzie w stanie stwierdzić i potwierdzić,
    że zadatek otrzymał.

    --
    Wiktor