  • Data: 2008-06-24 06:26:31
    Temat: Re: umowa przedwstępna a zadatek
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    >   Nie zaprzeczam, że z samej zasady swobody umów wynikałoby, że
    > powinno tak być :)
    >   Ale słowa które cytujesz (konkretnie z 394 KC) obwarowane są określeniem
    > "zadatek dany przy zawarciu umowy" - IMVHO regulacja po prostu nie
    > dotyczy przypadku, kiedy ten zadatek nie zostanie "dany przy zawarciu".

    Ja to zrozumiałem w ten sposobów, zastrzeżenie umowne może okreslać
    również to, kiedy zadatek ma być wpłacony. Ale chyba większa szansa,
    że to ja źle zrozumiałem :-)

    Moje pytanie wzięło się stąc, że kiedyś byłem w bardoz podobnej
    sytuacji jako sprzedający i już miałem pójśc do prawnika po poradę
    właśnie w tej sprawie, ale kupujący się rozmyślił a ja później
    sprzedałem ze "zwykłym" zadatkiem.