  • Data: 2006-06-21 18:54:25
    Temat: Re: umowa kupna sprzedazy a pelnia wladz umyslowych
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A istnieje mozliwosc zabezpieczenia sie w jakis sposob?
    > Zapytam tez inaczej - co, jesli umowa bedzie miala byc uniewazniona, a ja
    > zwieksze juz wartosc nieruchomosci (wybuduje cos na zakupionej dzialce
    > bedacej przedmiotem umowy)?
    > Czy sytuacje zmienia fakt, ze tylko jeden ze wspolwlascicieli mial takie
    > przejscia?
    > Dziekuje i pozdrawiam

    Domyslam sie, ze chodzi o pacjenta chorego na schizofrenie... Nie wiem jak z
    innymi schorzeniami, ale schizofrenia pozwala na tymczasowe akty swiadomego
    postepowania, dlatego...

    Danego dnia ze swiadkami idziesz na umowiona wizyte u psychiatry z osoba, z
    ktora masz podpisac akt notarialny. Psychiatra na podstawie wywiadu wydaje
    orzeczenie, stwierdzajace zdolnosc do podejmowania czynnosci
    cywilno-prawnych (czyli de facto poczytalnosc delikwenta). Lekarz orzeka,
    czy leki, ktore bierze pacjent (chodzi o stale przez niego brane leki) maja
    wplyw na funkcjonowanie swiadomosci i woli. Pacjent po stwierdzeniu przez
    lekarza, e jest swiadomy i rozumie wszystko mowi na przyklad, ze nie bral
    ostatnio lekow. Potem swiadkowie u notariusza zaswiadczaja, ze ow czlowiek
    przy nich nie bral zadnych lekow, podaja notariuszowi zaswiadczenie od
    lekarza, ze danego dnia itp... a notariusz dodatkowo odczytuje akt
    notarialny delikwentowi kawalek po kawalku i pyta go, czy wszystko rozumie.
    Troche to trwa i wymaga cierpliwego notariusza, ale akt taki jest w miare
    bezpieczny. Notariusz oprocz aktu moze napisac papierek, ktory potwierdza
    dodatkowe czynnosci, majace zapewnic rzetelne i swiadome zawarcie aktu
    notarialnego.

    Pozdrawiam,

    Tiger