eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o poradeRe: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
  • Data: 2009-10-23 20:42:30
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kuba pisze:

    > A co to ma do tematu? Przecież nie rozmawiamy o formie.

    > Nie, ale to co opisałeś to nie jest zbycie przedsiębiorstwa, którego
    > istotą jest, że dochodzi do skutku przez jedną czynność prawną.
    >
    > To jest tylko nabycie od niego towaru i ewentualnie kiosku (co
    > wyinterpretowałem swobodnie ze zwrotu "przychodzę na jego miejsce").

    Być może nadinterpretowałem:

    "Zresztą zbycie przedsiębiorstwa oznacza samo przez się zbycie
    składników wchodzących w skład przedsiębiorstwa. I to wg definicji
    legalnej."

    iż przez samo nabycie składników uważasz już nabycie przedsiębiorstwa.

    Mam jednak wrażenie, że zazwyczaj, w praktyce, to co wydaje się nabyciem
    przedsiębiorstwa, faktycznie nim nie jest, a co najwyżej będzie
    zastąpieniem jednego przedsiębiorcy przez drugiego. W takim przypadku
    moja teza o wyłącznej odpowiedzialności starego przedsiębiorcy za swoje
    zobowiązania, jest prawdziwa.

    --
    Liwiusz