eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade › Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
  • Data: 2009-10-23 21:19:53
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Trudno mi sobie wyobrazić, aby TVP SA chciała zbyć akurat TVP1.
    > Natomiast jeśli już mówimy o dużych biznesach, to zbywa się zazwyczaj
    > całe spółki prawa handlowego, które ten biznes prowadzą.
    >
    > Bo czymże by było zbycie TVP1? I za jakie długi odpowiada TVP1?

    Za żadne, bo nie jest podmiotem prawa, więc nie może mieć długów. Nie
    chcesz albo nie możesz tego zrozumieć...

    Natomiast są prawa związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa o nazwie
    TVP1 i te przysługują TVP S.A. Te prawa zbiorczo określa się jako
    przedsiębiorstwo TVP1.

    To tak jakby Jan Kowalski - przedsiębiorca prowadzący DG pod firmą Jan
    Kowalski miał restaurację, kopalnię węgla i fabrykę papieru toaletowego.
    Jeden przedsiębiorca - trzy przedsiębiorstwa. Wszelkie prawa przysługują
    Janowi Kowalskiemu, to on odpowiada ze wszystkie długi, jednak może
    sobie sprzedać czy dokonać jakiejkolwiek czynności co do jednego ze
    swoich przedsiębiorstw.

    A czy POP jest przedsiębiorstwem? Nie mam bladego pojęcia o strukturze
    organizacyjnej Centertela, ale wątpię.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl