eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoumorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o poradeRe: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
  • Data: 2009-10-23 20:36:19
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia w sprawie o wyludzenie - prosze o porade
    Od: kuba <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Jednakże zbycie przedsiębiorstwa musi być uczynione w formie pisemnej
    > z podpisami poświadczonymi notarialnie, zatem kupno całego majątku
    > przedsiębiorstwa bez zachowania powyższej formy nie będzie uznane za
    > nabycie przedsiębiorstwa.

    A co to ma do tematu? Przecież nie rozmawiamy o formie.

    > Jest sobie pan prowadzący kiosk ruchu. Przychodzę na jego miejsce,
    > zawieram nowe umowy z dostawcami mediów i hurtownikami, poprzedniemu
    > przedsiębiorcy spłacam towar, który staje się moją własnością. Czy
    > uważasz, że jestem zobowiązany również płacić za jego długi w telefonii
    > komórkowej, banku, albo u dostawców? (OF DG).

    Nie, ale to co opisałeś to nie jest zbycie przedsiębiorstwa, którego
    istotą jest, że dochodzi do skutku przez jedną czynność prawną.

    To jest tylko nabycie od niego towaru i ewentualnie kiosku (co
    wyinterpretowałem swobodnie ze zwrotu "przychodzę na jego miejsce").

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl