  • Data: 2008-08-28 09:21:13
    Temat: Re: ubezpieczenie OC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pytanie w związku z ubezpieczeniem OC w Warcie. W dniu 4 sierpnia
    > 2008 zarejestrowałem samochód osobowy i tego samego dnia podpisałem
    > umowę z ubezpieczycielem. Jednak ważność polisy rozpoczyna się dzień
    > później - na co zwrócono mi uwagę w urzędzie komunikacji. Dowód
    > rejestracyjny dostałem, ale powiedziano mi, że w razie kontroli przez
    > policję mogę mieć problem i zapłacić karę.
    > Kontaktowałem się też z agentem ubezpieczeniowym, który twierdzi, że
    > wszystko jest w porządku i nie mam się czego obawiać - czy na pewno?
> [...]

    Liczy się dzień, od kiedy polisa ma ważność. W Twoim przypadku
    pierwszy dzień od zarejestrowania samochodu będzie dniem, w którym
    ubezpieczenie nie obowiązuje. Jeśli policjant to wykryje, możesz dostać
    karę od ubezpieczeniowego funduszu gwarancyjnego.

    Sam tak kiedyś miałem, policjant mnie złapał, miał przekazać sprawę
    dalej, ale chyba tego nie zrobił, bo pomimo upłynięcia wielu lat żadnych
    konsekwencji nie poniosłem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz